0

0

+421 911 234 281 Po - Pia 8:00 - 18:00

APR ventilové pružiny 2.0 TFSI EA113 TSI EA888 (16ks)

APR ventilové pružiny 2.0 TFSI EA113 TSI EA888 (16ks)
APR ventilové pružiny 2.0 TFSI EA113 TSI EA888 (16ks)
APR ventilové pružiny 2.0 TFSI EA113 TSI EA888 (16ks)
APR ventilové pružiny 2.0 TFSI EA113 TSI EA888 (16ks)
APR ventilové pružiny 2.0 TFSI EA113 TSI EA888 (16ks)

Cena s DPH: 1 090

Cena bez DPH: 908

Výrobca: APR

Kód produktu: MS100085

Dostupnosť produktu: Na objednávku

Počet

Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!

APR Valve Spring System

APR Valve Spring System je ľahký a vysoko výkonný upgrade navrhnutý pre zvýšenie kontroly pohybu ventilov a odstránenie nežiaduceho plávania ventilov, ktoré je bežné pri mnohých aplikáciách.

APR dizajnová špecifikácia volala po kombinácii ventilových pružín, misiek a sedlách pružín, ktoré by svojimi vlastnosťami neprekonávali OEM ventily a nespôsobovali tým ich praskanie či poškodenie hliníkových sediel pružín, ale aby boli zároveň schopné zabezpečiť perfektnú kontrolu pohybu ventilov. Výsledkom je pokročilý dizajn, ktorý je o 28% ľahší a napriek tomu o 20% tuhší ako OEM komponenty z Golfu R a je dokázané, že tieto APR komponenty odstraňujú najslabší článok v OEM ventilovom rozvode. APR to nazýva "Výkon bez kompromisov".


Krátke fakty

Zvýšená kontrola ventilového rozvodu

71% zníženie hmotnosti oproti OEM Golf R miskám

19% zníženie hmotnosti oproti OEM Golf R pružinám

20% zvýšenie tuhosti oproti OEM Golf R pružinám

Odstraňuje problém s plávaním ventilov pri TSI motoroch s K04 turbodúchadlom

Podporuje viacotáčkové aplikácie

Úspora hmotnosti vďaka špeciálnemu dizajnu pružiny

ASTM A877 OTSC oceľové pružiny s kruhovým prierezom drôtu

6AL4V misky z amerického titánu

4140 kalené chróm-molybdénové sedadlá pružín s čierneným povrchom

Hmotnosť jednej pružiny len 29g

Hmotnosť jednej misky len 2g

Kompatibilné s OEM ventilmi

Sedlá pružín chránia hlavu valcov proti poškodeniu


Ventilové pružiny

Na zvýšenie kontroly nad pohybom ventilov nie je nevyhnutné zvýšiť tuhosť pružiny, ale znížiť jej hmotnosť. APR ventilové pružiny využívajú dizajn včelieho úľa, ktorý umožňuje zníženie hmotnosti nielen samotnej pružiny, ale aj misky. Pružiny sú vyrobené z drôtu oválneho prierezu, ktorý umožňuje rovnomerné rozloženie namáhania, čo má za následok lepšiu kontrolu pri vysokých otáčkach pri prechode cez nebezpečnú zónu harmonickej rezonancie, ktorá ma za následok tzv. plávanie ventilov. Odľahčená konštrukcia takisto výrazne prispieva k presnému ovládaniu ventilov bez nutnosti prehnaného zvýšenia tuhosti pružín, ktoré ako bolo preukázané, má za následok praskanie OEM ventilov. Každá ventilová pružina váži len 29 gramov a predstavuje zníženie hmotnosti o 19% v porovnaní s OEM pružinou z Golf-u R. Výsledkom je vysoko prepracovaný dizajn, ktorý je  tak ako všetky produkty APR tzv. "plug and play" konštrukcie!


Misky ventilových pružín

Vďaka použitiu dizajnu včelieho úľa boli APR inžinieri schopní navrhnúť a vyrobiť misky ventilových pružín, ktoré sú menšie ako sériové a redukujú hmotnosť tak ako je to len možné. V snahe ponúknuť extrémnu úsporu hmotnosti, až 71% oproti OEM miskám z Golf-u R, bol na ich výrobu vybratý materiál 6AL4V. Jedná sa o titán, ktorý bol zvolený pre svoju vysokú pevnosť a nízku hmotnosť - len 2g na misku! Tým, že misky ponúkajú vynikajúcu úsporu hmotnosti je dosiahnutá výnimočná kontrola nad pohybom ventilov, zatiaľ čo sa vyžaduje len mierny 20% nárast v tuhosti ventilových pružín oproti tým OEM z Golf-u R.


Sedlá ventilových pružín

Často prehliadaným komponentom pri vylepšovaní ventilového rozvodu sú sedlá ventilových pružín. Továrenské hlavy valcov sú vyrobené z hliníku a zvýšený tlak na ventilovú pružinu môže pri priamom kontakte pružiny s hlavou deformovať alebo narušiť dosadaciu plochu. Aby sa tomu zabránilo tak APR inžinieri navrhli sedlá ventilových pružín z chróm-molybdénovej ocele 4140, ktorá bola tepelne spracovaná. Ich povrch je chránený špeciálnou povrchovou úpravou. Sedlá pružín sú dostatočne pevné, aby vydržali tlak pružiny a poskytovali presnú dosadaciu plochu, ktorá rovnomerne rozkladá zaťaženie pružiny na väčšiu plochu ako samotná pružina, čo umožňuje zvýšiť tuhosť pružiny bez negatívnych vedľajších účinkov na hliníkovú hlavu valcov.


Eliminácia plávania ventilov

Nie je nezvyčajné, že pri OEM ventilových pružinách dochádza k plávaniu ventilov dokonca aj pod OEM hranicou pre maximálne otáčky. Pri niektorých aplikáciách ako je 2.0 TSI s K04 turbodúchadlom je známe, že protitlak z turbodúchadla nútiť výfukové ventily zostať otvorené. Tento jav bolo zaznamenaný pri vozidlách s príliš slabými OEM ventilovými pružinami alebo vyšším kilometrovým nájazdom, kde OEM pružiny v priebehu času jednoducho stratili svoju tuhosť.

Tento problém sprevádza vynechávanie, najčastejšie nad hranicou 5000 ot/min. V extrémnych prípadoch sú ventily nútené nasilu zostať otvorené a vozidlo tak nemôže ďalej zrýchľovať. Rýchla diagnostika z váhy vzduchu a snímača plniaceho tlaku pri plne otvorenej škrtiacej klapke ukáže náhly nárast plniaceho tlaku s okamžitou stratou prietoku vzduchu, pretože tlak zo spaľovacieho priestoru preniká cez otvorené ventily späť do sacieho potrubia.

Pri iných aplikáciách môže plávanie ventilov nastať tesne za OEM hranicou pre maximálne otáčky. Zatiaľ čo ďalšie komponenty ako sú pevnejšie ventily, ktoré sú často vyžadované pre vysokootáčkové aplikácie, APR Valve Spring System dokáže eliminovať plávanie ventilov aj mimo otáčkových obmedzení (ďaleko za ich hranicou) ďalších komponentov ventilového rozvodu.