0

0

+421 911 234 281 Po - Pia 8:00 - 18:00

APR TCU úprava riadiacej jednotky prevodovky DQ250

APR TCU úprava riadiacej jednotky prevodovky DQ250
AUDI RS3  a OPF delete kit

AUDI RS3 a OPF delete kit

Ut aliquid ex ea commodi consequatur? Integer in sapien. Pellentesaque sapien. Maacemas alqute accumsan leo.

Číst více

APR TCU úprava riadiacej jednotky prevodovky DQ250
APR TCU úprava riadiacej jednotky prevodovky DQ250

Cena s DPH: 725

Cena bez DPH: 604

Výrobca: APR Chiptuning

Kód produktu: DPP-TCU-DQ250

Dostupnosť produktu: Skladom viac ako 5ks

Počet

Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!

APR DQ250 DSG & S tronic TCU Upgrade

APR s potešením predstavuje svoj ultimátny upgrade pre riadiace jednotky prevodoviek (TCU). Táto úprava je určená pre automatické prevodovky DSG/S-tronic DQ250 Exx & Fxx a je k dispozícii vo viacerých variantoch podľa aktuálneho Stage-u (stupňa úpravy) vozidla. Úprava sa realizuje prehratím sériového softvéru riadiacej jednotky prevodovky prostredníctvom OBD-II zásuvky. APR DirectPort Programming ďalej umožňuje koncovému užívateľovi prispôsobiť si TCU upgrade podľa jeho individuálnych potrieb.

APR TCU upgrade APR zlepšuje zážitok z jazdy tým, že Vášmu vozidlu prepožičia mnoho rovnakých funkcií, ktoré sú zvyčajne vyhradené iba pre špičkové modely Audi Quattro GmbH RS. Pri rýchlom zošliapnutí plynového pedálu a úplnom otvorení škrtiacej klapky bude prevodovka radiť prevodové stupne ešte rýchlejšie ako predtým a zároveň sa posunie aj hranica obmedzovača otáčok. Počas normálnej každodennej jazdy však TCU Upgrade poskytuje plynulý, no napriek tomu pohotový a dynamický zážitok z jazdy.


Možnosti prispôsobení 

Funkcia APR DirectPort programming umožňuje používateľom prispôsobiť si počas inštalácie TCU upgrade podľa ich požiadaviek. Toto nastavenie si však môže používateľ kedykoľvek zmeniť u ktoréhokoľvek APR dealera.

 

- Užívateľsky definovateľné APR predoptimalizované vzory radenia rozdelené do kategórií na základe aktuálneho Stage-u (stupňa úpravy) vozidla

- Užívateľsky definovaný 3-kroková funkcia Launch Control

- Užívateľsky definovateľný obmedzovač otáčok motora v manuálnom „M“ režime

- Ponechanie alebo vypnutie automatického radenia smerom nahor alebo nadol v manuálnom „M“ režime

- Ponechanie alebo vypnutie automatického radenie smerom nadol po pretlačení plynu až na podlahu -Kickdown


Charakteristika jazdného režimu "D" - Drive

Po inštalácii APR TCU úpravy sa správanie prevodovky a komfort jazdy výrazne zlepšia. Oba tieto aspekty závisia od aktuálneho Stage-u (stupňa úpravy) vozidla. Otáčky preraďovania medzi jednotlivými stupňami či už smerom nadol alebo nahor budú závisieť od zaťaženia motora a otvorenia škrtiacej klapky na rozdiel od sériového nastavenia, ktoré má presne preddefinované otáčky radenia. Výsledkom bude omnoho hladší priebeh radenia, ktoré Vás nebude nijako rušiť. Ako vodič sa budete cítiť viac spätý s vašim vozidlom, pretože radenie prevodových stupňov bude prebiehať prirodzenejšie. Pri jazde na čiastočne stlačený plynový pedál bude prevodovka držať aktuálny zaradený prevodový stupeň až do momentu potrebného na preradenie namiesto toho, aby zbytočne preradila na vyšší prevodový stupeň príliš skoro. To platí najmä pre kalibrácie určené pre väčšie turbodúchadlá, kde je reakcia na stlačenie plynového pedálu pri nízkych otáčkach pomalšia. Pri jazde na plný plyn je čas potrebný na preradenie minimalizovaný a otáčky radenia sú posunuté až na otáčky obmedzovača.


Charakteristika jazdného režimu "S" - Sport

Správanie prevodovky a komfort jazdy sa výrazne zlepšia aj v tomto jazdnom režime. Oba tieto aspekty tak isto závisia od aktuálneho Stage-u (stupňa úpravy) vozidla. Očakávať môžete extrémne rýchle radenie medzi prevodovými stupňami, pretože doba preraďovania pri jazde na plný plyn bola zredukované na absolútne minimum. APR rozdelilo správanie prevodovky pri jazde na plný v športovom režime na dva typy. Pri jazde na plný plyn bez aktivácie spínača „Kickdown“ sú body radenia optimalizované tak, že sledujú krivku krútiaceho momentu daného Stage-u a tým sa zabezpečila čo najrýchlejšia akcelerácia. Avšak pri jazde na plný plyn s aktivovaným spínačom „Kickdown“ sa body radenia posunú až na na hodnotu obmedzovača otáčok motora.

Jazda na čiastočne stlačený plynový pedál bola tiež značne vylepšená. Niektoré sériové softvéry sú nastavené tak, že zbytočne držia nezmyselne vysoké otáčky aj keď to vôbec nie je treba a podraďujú do nižších prevodových stupňov akurát vtedy, keď to vodič nechce. Pri jazde s jemne stlačeným pedálom, pomalej akcelerácii a nízkym zaťažením motora nastáva radenie smerom nahor skvô čo umožňuje vodičovi užívať si športový režim radenia prevodovky aj v situácii keď nie je jazda na plný plyn možná či žiadaná. Ak bude ale vodič požadovať od motora viac výkonu a krútiaceho momentu tak stačí pridať plyn a prevodovka znovu ožije v pravom duchu športového režímu!


Charakteristika jazdného režimu "M" - Manual

Počas inštalácie TCU úpravy si môže používateľ vybrať s niekoľkých možností, ktoré kompletne menia správanie prevodovky v manuálnom režime. Požívateľ má možnosť povoliť alebo zakázať prevodovke automaticky radiť smerom nadol aj po aktivácii spínača „Kickdown“ a nahor keď motor dosiahne obmedzovač.

Riadiaca jednotka motora definuje maximálne otáčky motora – obmedzovač. Prostredníctvom APR definovateľných maximálnych otáčok radenia si môže užívateľ zladiť otáčky obmedzovača s maximálnymi otáčkami radenia tak, aby sa vyhol dosiahnutiu obmedzovača otáčok bez toho aby prevodovka sama zaradila vyšší prevodový stupeň v prípade, že sa užívateľ rozhodne ponechať túto možnosť aktivovanú. V prípade, že sú otáčky obmedzovača motora po APR úprave riadiacej jednotky motora nižšie ako zákazník očakával, ponúka APR možnosť úpravy tohto softvéru zadarmo.

Počas radenia v manuálnom režime sa zrýchli nielen samotný proces radenia, ale aj reakcia na stlačenie pádla pod volantom. Akonáhle je vydaný pokyn od pádla, prevodovka okamžite začína so zmenou prevodového stupňa. Ďalšou funkciou je odblokovanie podraďovania do ľubovoľného prevodového stupňa a to v ľubovoľnom bode pokiaľ otáčky nasledujúceho nižšieho prevodového stupňa nepresahujú otáčky obmedzovača. S APR TCU úpravou sa teda nemusíte báť nechceného podradenia do príliš vysokých otáčok, čo by mohlo vážne poškodiť motor a jeho súčasti.

S manuálnym režimom šitým na mieru potrebám koncovému užívateľovi sa Vám ponúka príjemnejší zážitok z jazdy, ktorý funguje presne podľa Vášho výberu.


3-stupňová funkcia Launch Control

APR trojstupňový Launch Control je úplne iná liga ako hocičo iné na trhu. Počas inštalácie softvéru si zákazník môže vybrať otáčky pre Launch Control „LC“ (otáčky LC pre aktivovaný kick-down). Keď sa šofér rozhodne štartovať z miesta a aktivuje funkciu LC má na výber až z troch otáčkových pásiem podľa toho, aké podmienky momentálne panujú na mieste kde chce akcelerovať.

Pri 100% zošliapnutom plynovom pedáli a  so zapnutou funkciu kick-down (plynový pedál pretlačený cez doraz až úplne na podlahu) si vozidlo automaticky vyberie najvyššiu hodnotu otáčok pre LC. Sú to presne tie otáčky, ktoré si zákazník zadefinoval pri nahrávaní softvéru prevodovky. Pri úplne stlačenom plynovom pedáli, keď nie je zapnutá funkcia Kick down, sa automaticky zvolia stredné otáčky pre LC. Nakoniec pri približne 50% stlačení plynového pedálu si prevodovka vyberie najnižšie otáčky pre LC (viď tabuľka nižšie). Ak sú pri nahrávaní softvéru správne zvolené najvyššie otáčky pre LC, tak má zákazník k dispozícii tri módy pre LC vhodné pre klasickú cestu, závodný okruh alebo šprinty a šprinty na slickoch.

Aktiváciou funkcie LC sa prevodovka automaticky prepne do režimu maximálnej akcelerácie. Počas tohto režimu je čas strávený radením rýchlostí minimalizovaný, čo vedie k rýchlejšej akcelerácii, ktorá udržuje vodiča zatlačeného do sedadla. Oneskorenie, ktoré sa typicky vyskytuje po zdvihnutí brzdového pedálu a na začiatku samotného rozjazdu vozidla sa skrátilo vďaka okamžitej reakcii prevodovky, pričom sa zrýchlilo aj prenesenie krútiaceho momentu z motora na kolesá.

Poznámka: aby bolo možné použiť funkciu „Launch Control“  ASR aj ESP musia byť úplne vypnuté a prevodovka musí byť v športovom režime. To sa dosiahne pridržaním tlačidla trakčnej kontroly po dobu pár sekúnd.

* Upozorňujeme, že vozidlo musí byť vybavené tlačidlom ovládania trakcie, aby bolo možné aktivovať funkciu „Launch Control“ *


Indikátor zaradeného prevodového stupňa

APR úprava DSG prevodovky umožní zobrazenie indikátora zaradeného prevodového stupňa pri Drive a Sport jazdnom režime na maxi dot displeji.

 


Obmedzovač krútiaceho momentu

Až príliš často sa úpravy DSG prevodoviek TCU predávajú ako riešenie „obmedzovača krútiaceho momentu“, za ktoré si mnohé spoločnosti účtujú ďalšie poplatky navyše. Zatiaľ čo niektoré spoločnosti môžu mať problémy so zasahovaním tohto obmedzovača  do prenosu výkonu a krútiaceho momentu z motora cez prevodovku už pri Stage I úpravách,  APR úpravy riadiacich jednotiek motorov sú tak komplexné, že nevyžadujú žiadnu úpravu DSG prevodovky na to, aby sa cez ňu dal hladko a plynule prenášať všetok výkon a krútiaci moment, ktorý tieto úpravy ponúkajú. APR si  neúčtuje žiadne poplatky navyše za to, aby „zvýšili limity“ prenosu výkonu a krútiaceho momentu prevodovky. Zvyšovanie týchto limitov nezvyšuje výkon a nezvyšuje ani schopnosť prevodovky prenášať vyšší krútiaci moment. Obmedzovač prenosu maximálneho krútiaceho momentu sa pri tejto úprave úplne odstráni, čo zákazníkom umožňuje neobmedzenú prevádzku. V prípade, že krútiaci moment je pre sériové spojkové lamely príliš vysoký, môžu sa lamely nahradiť silnejšími a to bez nutnosti akéhokoľvek zásahu do TCU.


Teplotný management

Teplotný management je dôležitou súčasťou prevodovky DSG DQ250. Zatiaľ čo niektorý úpravcovia  jednoducho úplne odstránia teplotnú ochranu prevodovky a prehlasujú, že zvýšili výkon chladenia prevodovky,  APR TCU úprava túto ochranu ponecháva aktívnu a tým umožňuje prevodovke dosiahnuť iba bezpečnú maximálnu teplotu pred tým, ako táto ochrana zasiahne. Na rozdiel od sériového procesu ochrany prevodovky, ktorý umožní prenos len skoro žiadneho krútiaceho momentu, APR ochrana prevodovky proti prehriatiu umožňuje prenos obmedzeného krútiaceho moment, ktorý je dostatočný na to, aby bolo možné s vozidlom bezpečne opustiť trať alebo zísť z cesty na najbližšie parkovisko či odpočívadlo. Pri udržiavaní vozidla v pohybe sa na rozdiel od jeho okamžitého zastavenia udržiava prúdenie vzduchu cez vodný chladič, čo pomáha udržať nízku teplotu chladiacej kvapaliny, ktorá cez výmenník tepla odoberá teplo  z prevodového oleja, ktorý zase odoberá teplo zo samotnej prevodovky a lamiel. Tento ochladzovací proces má za následok omnoho rýchlejšie ochladenie prevodovky a výrazne tak prispieva ku skráteniu času potrebnému na úplne obnovenie funkcie prevodovky.


Cesta akou to robí APR

Poznámka:  Táto APR úprava riadiacej jednotky prevodovky DQ250 je určená iba pre prevodovky s kódom začínajúcim na ExxFxx, ktoré sú ovládané procesorom Temic Tricore. Staršie prevodovky (do 2008) Cxx, ktoré sú ovládané Power PC managementem a nachádzajú sa vo vozidlách s motormi EA113 s K03 turbodúchadlom a starších 3.2 VR6, sa značne líšia a zatiaľ nie sú podporované.

APR priame preprogramovanie

APR DirectPort Programing je patentovaná technológia, pri ktorej každý distribútor APR úprav, ktorý je pripojený na internet má prístup k najnovším verziám softvéru. Firma APR ako prvá prišla na trh s priamym prehrávaním dát riadiace jednotky, ktoré je bez zbytočných zásahov do hardvéru vozidla či pridávaním ďalších zariadení do zložitej a drahej elektroniky. Riadiaca jednotka sa teda nemusí z vozidla vyberať ani otvárať. Dáta sú do nej nahrané cez OBD-II zásuvku.

APR TCU Composer

Patentovaný APR TCU Composer sa používa na zmenu softvéru riadenia prevodovky. Vďaka úplnému prístupu ku každej tabuľke, každej mape a každej premennej v rámci každého TCU sa kalibrační inžinieri APR neobmedzujú iba na niekoľko vopred definovaných máp ako to býva časté u iných úpravcov.

Zostava APR TCU

Elektrotechnici APR majú možnosť zmeniť štruktúru kódov TCU. Prostredníctvom zmien na úrovni kódu môžu inžinieri z APR pridať do TCU budúce funkcie, ktoré by inak nebolo možné pridať len prostredníctvom kalibračných zmien.

Vývoj úpravy TCU

APR kalibračný inžinieri zaujali priamy a vlastný prístup ku kalibrácii úprav riadiacich jednotiek prevodoviek TCU. Až príliš často sa stáva, že iní „úpravcovia“ vytvoria jednu všeobecnú kalibráciu, ktorá je potom nahrávaná naprieč celým spektrom rôznych vozidiel a verzií prevodoviek. Nanešťastie, táto všeobecná metóda kopírovania a vkladania toho istého softvéru môže mať za následok niektoré nežiaduce účinky, ako sú pomalé radenie nahor aj nadol, obmedzenia prenosu krútiaceho momentu, trhanie pri radení, nefunkčnosť a všeobecná nekompatibilita. V niektorých extrémnych prípadoch môže dôjsť až ku poškodeniu prevodovky. APR zobralo do úvahy fakt, že automobilka vypúšťa von mnoho typov softvérov pre jednu a tú istú prevodovku a postavili sa ku tomu profesionálne. Každý APR softvér prevodovky TCU je robený priamo z pôvodného sériového softvéru, aby sa tak zaistila bezproblémová funkčnosť a maximálny pôžitok z jazdy. Pri firme APR zabudnite na jednoduché a lacné „vyvíjanie“ softvérov pomocou veľmi rozšírenej funkcie ctrl+c a ctrl+v!


Platba a vykonanie úpravy

Dá sa objednať a zaplatiť vopred bankovým prevodom a následne sa len dohodnúť na termíne úpravy alebo zaplatiť v hotovosti na mieste po úprave. V prípade platby v hotovosti zvoľte pri platení platbu dobierkou. Po objednaní budete kontaktovaný a dohodne sa termín úpravy, ktorá bude vykonaná v priestoroch našej prevádzky.


Bezpečnosť

Všetky APR úpravy sú zakódované tak, aby nebolo možné ich odcudzenie inými spoločnosťami.

Záruka

Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú doživotnú záruku na nahratý softvér. Kedykoľvek sa objaví nová verzia softvéru, máte možnosť jej nahratia bez ďalších poplatkov.

Vrátenie peňazí

Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú možnosť vrátenia originálneho nastavenia a peňazí do 30tich dní odo dňa kedy bola úprava vykonaná. Ak budete z akýchkoľvek dôvodov nespokojný s touto úpravou, budú vám vrátené peniaze a vaše auto dostane naspäť originálne továrenské nastavenie riadiacej jednotky.