0

0

+421 911 234 281 Po - Pia 8:00 - 18:00

APR Stage 1 502 HP 669 Nm úprava riadiacej jednotky chiptuning PORSCHE 911 S 991.2 3.0T

APR Stage 1 502 HP 669 Nm úprava riadiacej jednotky chiptuning PORSCHE 911 S 991.2 3.0T
AUDI RS3  a OPF delete kit

AUDI RS3 a OPF delete kit

Ut aliquid ex ea commodi consequatur? Integer in sapien. Pellentesaque sapien. Maacemas alqute accumsan leo.

Číst více

Akcia

APR Stage 1 502 HP 669 Nm úprava riadiacej jednotky chiptuning PORSCHE 911 S 991.2 3.0T
APR Stage 1 502 HP 669 Nm úprava riadiacej jednotky chiptuning PORSCHE 911 S 991.2 3.0T

Cena s DPH: 1 665

Cena bez DPH: 1 388

Pôvodná cena s DPH: 1 850

Zľava: 10%

Výrobca: APR Chiptuning

Kód produktu: DPP-991.2-3.0T-PS

Dostupnosť produktu: Skladom viac ako 5ks

Počet

Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!

APR ECU Upgrade Stage I 3.0T 991.2 911 Carrera S a Targa S

APR s potešením predstavuje ultimátnu úpravu riadiacej jednotky pre vozidlá Porsche 911 991.2 s motorom 3.0T, ktorý sa nachádza vo vozidlách Porsche Carrera S a Targa S. APR úprava riadiacej jednotky je ponúkaná v niekoľkých variantoch podľa oktánového čísla použitého paliva. Úprava je vykonávaná prehraním sériového softvéru riadiacej jednotky motora cez OBD-II zásuvku bez nutnosti rozoberania vozidla či samotnej riadiacej jednotky.

APR úprava riadiacej jednotky je najefektívnejšou modifikáciou vozidiel s motorom Porsche 3.0T v pomere obstarávacej ceny ku pridanému výkonu. Táto úprava dramaticky zvýši výkon, rovnako ako aj krútiaci moment motora a to v celom spektre otáčok, čím získate ešte rýchlejšie a zábavnejšie vozidlo. Vďaka APR optimalizácii sériovej riadiacej jednotky využijete plný potenciál tohto skvelého motora. 

Fáza APR úprav

APR úpravy riadiacej jednotky sú dostupné v niekoľkých fázach (Stage-och), ktoré sú kalibrované pre rôzne druhy paliva ako pre čisto sériový motor, tak aj pre motor s rôznymi hardvérovými modifikáciami. Úprava je kalibrovaná pre hladký chod či už s PDK alebo aj s manuálnou prevodovkou. Pokročilé optimalizácie riadiacej jednotky sú kalibrované pre použitie s turbodúchadlami z vozidla Porsche Carrera GTS . Všetky úpravy sú kompatibilné pre prípadné použitie športového sania, catback výfuku prípadne aj pre ďalšie menšie úpravy, ktoré Vám radi odporučíme. Z dôvodu zachovania maximálnej možnej životnosti sériovej spojky je na vyžiadanie základná úprava APR Stage 1 dostupná aj vo verzii so zníženým krútiacim momentom.

Všetky APR úpravy sú dostupne v niekoľkých verziách podľa oktánového čísla benzínu, ktorý máte v okolí. Podporované sú 95, 98, 104, 108 a E85 palivá.

APR Stage I výkon

APR Stage I úprava riadiace jednotky motora je ideálny prvý krok k dosiahnutiu vyššieho výkonu. Po nahratí príslušného softvéru a v závislosti na oktánovej špecifikácii použitého paliva (viď grafy nižšie) bude motor produkovať výkon 445 - 542 HP** a krútiaci moment 562 - 743 Nm**. K nárastu výkonu 80 - 137 HP** a krútiaceho momentu 132 - 233 Nm** dochádza v celom spektre otáčok. Pre dosiahnutie ešte vyššieho výkonu môže byť vozidlo vybavené športovým saním a catback výfukom. Pre dosiahnute stabilného výkonu odporúčame vozidlo vybaviť účinnejším intercoolerom.

Voliteľná mapa “Low Torque“ pre majiteľov vozidiel s manuálnou prevodovkou pomôže zachovať maximálnu možnú životnosť sériovej spojky. V režime Sport bude motor produkovať rovnaký maximálny výkon ako pri pôvodnej mape, ale hodnota maximálneho krútiaceho momentu bude obmedzená na úroveň hodnoty ako v režime Normal.

*Schopnosť prenášať zvýšený krútiaci moment a životnosť spojky manuálnej prevodovky po úprave sú výrazne limitované jej aktuálnou kondíciou. Je preto treba počítať s tým, že skôr či neskôr ju bude treba vymeniť za silnejšiu.
**Aby boli tieto hodnoty stabilné a nemali tendenciu pri vyšších teplotách (v lete) a viacerých po sebe nasledujúcich prudkých akceleráciách klesať, výrazne odporúčame dosadenie lepšieho intercooleru (chladiča nasávaného vzduchu)


Porsche jazdné režimy s voliteľným režimom “Quiet Mode“ (tichý režim)

Každá úprava ponúka okrem samotného zvýšenia výkonu aj množstvo ďalších vylepšení. Jazdné režimy Normal, Sport a Sport Plus ponúkajú rôzne úrovne výkonu motora pri zachovaní všetkých jedinečných charakteristík daného režimu. Režimy Sport a Sport Plus vám poskytnú plný výkon a krútiaci moment motora, zatiaľ čo režim Normal poskytuje miernejšie  zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu oproti sériovému. K dispozícii je aj voliteľný “Quiet Mode“ (tichý režim), ktorý v režime Normal udržuje výfukové klapky zatvorené až do momentu kým sa s vozidlom nezačne jazdiť dynamicky. Na požiadanie je k dispozícii mapa so zníženou hodnotou krútiaceho momentu “Low Torque”, ktorý obmedzuje krútiaci moment na hodnotu ako v jazdnom režime Normal, no zachováva vlastnosti režimu Sport, ako napríklad hodnotu maximálneho výkonu. Za účelom dosiahnutia maximálneho výkonu a krútiaceho momentu za každých poveternostných podmienok boli optimalizované rôzne parametre ako napríklad hodnota plniaceho tlaku, množstvo dodávaného paliva, časovanie zapaľovania, poloha vačkových hriadeľov a mnoho ďalších.


Vlastnosti

V režime Sport Plus je pri opakovanej akcelerácii minimalizovaný oneskorený nábeh turbodúchadiel (turbo lag) tým, že sa v sacom potrubí tvorí pretlak aj vtedy, keď nie je zošliapnutý plynový pedál. Linearizovali sa mapy reakcie plynového pedálu tak, aby sa zabezpečila omnoho viac predvídateľná reakcia na jeho zošliapnutie, čo funguje naozaj dobre ako v bežnej premávke tak aj na okruhu. Povolená je aj obľúbená funkcia “Left Foot Braking“ - brzdenie ľavou nohou za súčasného pridávania plynu a funkcia “Brake Boosting“, ktorá zase dodáva lepšiu kontrolu nad brzdovým pedálom. Obmedzovač rýchlosti bol tak ako pri všetkých APR úpravách úplne odstránený. Táto úprava ECU je optimalizovaná aj pre použitie väčších diskov bez nadmerných zásahov do hodnôt prenášaného krútiaceho momentu. Rovnako užitočnou vlastnosťou je aj prevrátené fungovanie funkcie Start-Stop, kde vozidlo má túto funkciu po naštartovaní automaticky vypnutú.


Bezpečnosť

Vzhľadom na fakt, že veľa majiteľov áut Porsche s nimi často jazdí na okruhoch, je v tejto APR úprave kladený najväčší dôraz práve na bezpečnosť prevádzky motora pri dlhodobom maximálnom zaťažení, ktorým jazda na závodnom okruhu urči je. Vďaka použitiu drahých extrémnych zariadení, senzorov, termočlánkov a prevodníkov osadených na APR Porsche 911.2, ktoré zakúpili práve na tieto účely, boli APR inžinieri schopní zaznamenávať neporovnateľne viac dôležitých údajov ako má k dispozícii riadiaca jednotka motora. Vďaka tomu bolo možné do tejto úpravy zakomponovať veľké množstvo bezpečnostných prvkov, ktoré posúvajú bezpečnosť prevádzky vozidla, najmä na okruhu, na úplne inú úroveň ako tomu je pri sériovom softvéry. Celý systém riadenia teploty je optimalizovaný tak, aby znížil teplotu motorového priestoru a teplotu nasávaného vzduchu. Spolu s touto optimalizáciou boli implementované aj pokročilé ochranné postupy na to, aby sa zabránilo dosiahnutiu nebezpečných hodnôt teploty oleja. Strieľanie do výfuku je povolené iba v športovom režime (Sport a Sport Plus) a automaticky sa deaktivuje keď sú prekročené hraničné hodnoty teplôt za účelom ochrany komponentov motora ako sú turbodúchadlá a katalyzátory. Táto úprava ďalej pomáha chrániť motor pred LSPI (detonačné spaľovanie pri nízkych otáčkach a vysokom zaťažení) tým, že zabráni tomu aby bol motor podtáčaný a neumožní tak akceleráciu z nezmyselne ťažkého prevodového stupňa pri nízkych otáčkach. Chránené sú samozrejme aj  turbodúchadlá a to pred poškodením javom nazývaným pumpovanie turbotúchadla. Táto ochrana sa týka aj prevencie pred prekročením rýchlosti otáčania hriadeľa turbodúchadla. Povolené sú nové postupy ochrany teploty za účelom zabránenia prehriatiu motora, výfukového potrubia a ďalších komponentov. Je zavedená úplne nová stratégie riadenia teploty, ktoré plne zohľadňujú možnosti dodávky paliva danej platformy vozidla. Optimalizovaná bola aj stratégia vstrekovania paliva a to nie len za účelom poskytnúť maximálny výkon a krútiaci moment, ale aj ako prevencia proti detonačnému spaľovaniu a poklesu krútiaceho momentu, k čomu prispievajú aj ďalšie vlastnosti ako zmena predstihu zapaľovania a obmedzenie dodávky paliva.


Poznámka ku testovaniu vozidiel Porsche na dynamometri

Tento motor je mimoriadne citlivý na teplotu nasávaného vzduchu (IAT) kvôli dizajnu zadného uloženia motora a chladeniu zozadu. Hodnoty výkonu na stacionárnom dynamometri s obmedzeným prúdením vzduchu na chladiče sa môžu dramaticky líšiť v porovnaní s hodnotami dosiahnutými pri vonkajších poveternostných podmienkach na ceste či okruhu. Akonáhle začne stúpať IAT nad povolenú hodnotu, APR ECU kalibrácia automaticky úmyselne zníži výkon za účelom ochrany motora.

APR Stage I - grafy priebehu výkonu a krútiaceho momentu

APR Stage I (Normal) - RON 95 - 445 HP / 562 Nm

APR Stage I (Normal) - RON 98 - 467 HP / 582 Nm

APR Stage I (Normal) - RON 104 - 484 HP / 609 Nm

APR Stage I (Normal) - RON 108 - 494 HP / 620 Nm

APR Stage I (Normal) - E85 - 516 HP / 654 Nm

APR Stage I (Sport / Sport +) - RON 95 - 477 HP / 632 Nm

APR Stage I (Sport / Sport +) - RON 98 - 502 HP / 669 Nm

APR Stage I (Sport / Sport +) - RON 104 - 518 HP / 696 Nm

APR Stage I (Sport / Sport +) - RON 108 - 528 HP / 707 Nm

APR Stage I (Sport / Sport +) - E85 - 542 HP / 743 Nm

Krútiaci moment je v grafoch uvedený v librách. Pre prepočet na Nm použite tento prevodník

*maximálne zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu je porovnané s hodnotami nameranými priamo v APR a nie s hodnotami udávanými VW

*merané na APR dynamometri za použitia SAEJ1349 korekcie a spriemerovania niekoľkých meraní. Výsledné hodnoty udávané na kľukovom hriadeli sú prerátané z výkonu nameranom na kolesách. Výsledky sa môžu líšiť podľa klimatických podmienok, iných druhov prevodoviek, kondície auta, teploty, kvality paliva, druhu valcovej brzdy, iného nastavenia a ďalším vplyvom


Zhrnutie výkonu APR úprav

Krútiaci moment v tabuľke je uvedený v librách. Pre prepočet na Nm použite tento prevodník


Svetová špička medzi kalibračnými expertmi

Motor 3.0T využíva pre svoj chod modernú riadiacu jednotku Continental SDI 21 ECU. Zjednodušene sa jedná o počítač, ktorý hovorí motoru ako správne pracovať. Tuningový software, ako je APR Stage X úprava, hovorí motoru ako správne pracovať a zároveň produkovať viac výkonu. Základné premenné, ktoré boli za účelom dosiahnutia vyššieho výkonu zmenené sú tlak turbodúchadla (boost), časovanie predstihu, polohy vačkových hriadeľov, nastavenie mixu vzduchu a paliva a ďalšie.

Táto riadiaca jednotka je veľmi komplikovaná. Bez toho, aby to vodič tušil, riadiaca jednotka inteligentne upravuje nastavenie motora tak, aby sa zachoval jeho hladký a bezproblémový chod. Oproti iným riadiacim jednotkám v iných modeloch, táto riadiaca jednotka pri svojom precíznom naladení eliminuje nutnosť ladenia na mieru pre dosiahnutie maximálneho výkonu a krútiaceho momentu aj za dramaticky meniacich sa klimatických podmienok.


Ako sa APR líši od ostatnej konkurencie

Táto riadiaca jednotka motora (ECU) je naozaj výkonná, ale veľmi ťažko zvládnuteľná. Bez potrebných zručností musí byť ECU zjednodušená a musí sa z nej odstrániť práve to, čo ju robí tak žiadanou. Výsledkom je neúplný produkt, ktorý často vyžaduje na dosiahnutie maximálnych výstupných hodnôt prispôsobenia zo strany koncového používateľa a uvedené hodnoty maximálneho výkon a krútiaceho momentu sa pri týchto úpravách dosahujú len za určitých podmienok, ktoré boli prítomné počas ladenia softvéru. Naopak, APR inžinieri strávili roky skúmaním ako tieto riadiace jednotky fungujú a dokázali tak využiť jej plný potenciál. Vďaka úplnému prístupu k tisícom máp, tabuliek a premenných vo vnútri ECU, ako aj plnému porozumeniu ako ECU funguje, mohli APR inžinieri využiť všetko to, čo táto ECU ponúka. Výkon je maximalizovaný takmer vo všetkých jazdných scenároch, čo eliminuje potrebu úprav zo strany koncového používateľa. Vysoko výkonné prevádzkové režimy sú kalibrované tak, aby poskytovali plynulú jazdu s predvídateľnou a pohotovou reakciou na plynový pedál. Ovládanie systému regulácie plniaceho tlaku prispieva k pôsobivému zážitku z jazdy, pretože turbodúchadlo nabieha rýchlo a dodáva tak okamžitý výkon, zatiaľ čo funkcia “Torque-By-Gear“ (hodnota produkovaného krútiaceho momentu sa líši podľa aktuálneho zaradeného prevodového stupňa) pomáha s trakciou a chráni motor pred nadmerným zaťažovaním pri nízkych otáčkach a vysokých prevodových stupňoch. Súčasťou tejto úpravy sú aj zdokonalené ochranné postupy, ktoré umožňujú ECU neustále upravovať prietok vzduchu a množstvo vstrekovaného paliva tak, aby sa ochladzoval spaľovací priestor a tým sa chránili motor - to všetko sa deje úplne automaticky a bez toho, aby o tom vodič tušil.

APR DirectPort Programing

APR DirectPort Programing je patentovaná technológia, pri ktorej každý distribútor APR úprav, ktorý je pripojený na internet má prístup k najnovším verziám softvéru. Firma APR ako prvá prišla na trh s priamym prehrávaním dát riadiace jednotky, ktoré je bez zbytočných zásahov do hardvéru vozidla či pridávaním ďalších zariadení do zložitej a drahej elektroniky. Riadiaca jednotka sa teda nemusí z vozidla vyberať ani otvárať. Dáta sú do nej nahrané cez OBD-II zásuvku.

APR ECU Explorer

Patentovaný nástroj - APR ECU Explorer poskytuje kalibračným inžinierom jedinečný prístup k celému systému riadenia motora vozidla. Typické komerčne dostupné nástroje na zaznamenávanie údajov, ktoré používa väčšina tunerov, umožňujú sledovanie maximálne 12 prevádzkových premenných motora pri extrémne nízkej rýchlosti prenosu dát. Tieto nástroje sú tiež obmedzené na malý  a veľmi špecifický zoznam premenných. APR ECU Explorer je schopný sledovať každú premennú nachádzajúcu sa v ECU s oveľa väčším počtom premenných sledovaných naraz a to všetko s veľmi vysokou rýchlosťou prenosu dát.

APR ECU Composer

Patentovaný nástroj - APR ECU Composer sa používa na zmenu systému riadenia motora. Vďaka úplnému prístupu ku každej tabuľke a ku všetkým mapám a premenným v rámci ECU sa kalibrační inžinieri APR neobmedzujú iba na niekoľko základných máp, ako je to bežné pri väčšine ostatných konkurenčných tuningových spoločností.

APR ECU Assembly

APR elektrotechnici majú schopnosť zmeniť štruktúru kódov ECU. Vďaka zmenám na úrovni kódu sú APR kalibrační inžinieri schopní pridať ďalšie funkcie aj do sériovej ECU. Ďalšie zmeny umožňujú aj vyššie limity prenášaného krútiaceho momentu, ako sú dosiahnuteľné iba úpravou kalibračných údajov alebo použitím „zázračných krabičiek, ako je tomu v prípade mnohých tunerov. Tieto zmeny často umožňujú nevyžadovať softvér automatickej prevodovky TCU na prenos plného výkonu a krútiaceho momentu, ktorý APR úpravy ponúkajú. Taktiež to často umožňuje prevádzkovať aj APR úpravy, ktoré vyžadujú výmenu turbodúchadiel bez potreby externých manuálnych ovládačov.


Platba a vykonanie úpravy

Dá sa objednať a zaplatiť vopred bankovým prevodom a následne sa len dohodnúť na termíne úpravy alebo zaplatiť v hotovosti na mieste po úprave. V prípade platby v hotovosti zvoľte pri platení platbu dobierkou. Po objednaní budete kontaktovaný a dohodne sa termín úpravy, ktorá bude vykonaná v priestoroch našej prevádzky. 


Bezpečnosť

Všetky APR úpravy sú zakódované tak, aby nebolo možné ich odcudzenie inými spoločnosťami.

Záruka

Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú doživotnú záruku na nahratý softvér. Kedykoľvek sa objaví nová verzia softvéru, máte možnosť jej nahratia bez ďalších poplatkov.

Vrátenie peňazí

Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú možnosť vrátenia originálneho nastavenia a peňazí do 30tich dní odo dňa kedy bola úprava vykonaná. Ak budete z akýchkoľvek dôvodov nespokojný s touto úpravou, budú vám vrátené peniaze a vaše auto dostane naspäť originálne továrenské nastavenie riadiacej jednotky.


Homologizácia

APR úpravy riadiacich jednotiek (chiptuning) zatiaľ nie sú homologované pre prevádzku na pozemných komunikáciách podľa homologizácie v rámci hromadnej prestavby vozidiel. Bohužiaľ, podľa nášho názoru aktuálna homologizácia nijako nerieši kvalitu úprav, čoho mnohí slabší úpravcovia zneužívajú. Väčšina APR úprav je v západných krajinách ako je Nemecko homologovaná, úpravy spĺňajú emisné limity a schváleniu tu v SR bráni legislatíva. Avšak aj tento problém plánujeme do budúcna riešiť. Nenechajte sa preto zmiasť a chcite vždy len kvalitnú úpravu.


Určenie

Pre vozidlá Porsche 911 991.2 s motorom 3.0T*

911 Carrera S/4S (991.2)
911 Targa 4S (991.2)

*Dôležitá poznámka

VW AG vyrába mnoho riadiacich jednotiek s rozdielnými kódmi a revíziami softvéru. Vzhľadom k tomuto množstvu môžu byť spočiatku úpravy pre niektoré riadiace jednotky nedostupné. Či je software už prispôsobený aj pre Vašu riadiacu jednotku môžete zistiť kontaktovaním alebo navštívením ktoréhokoľvek APR dealera.