0

0

+421 911 234 281 Po - Pia 8:00 - 18:00

APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR

APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR

Akcia

APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia III RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR

Cena s DPH: 875

Cena bez DPH: 729

Pôvodná cena s DPH: 899

Zľava: 3%

Výrobca: APR

Kód produktu: MS100199

Dostupnosť produktu: Na objednávku

Počet

Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!

APR separátor olejových výparov (Oil Catch Can) - 1.8T / 2.0T EA888 GEN 3 MQB

APR s potešením predstavuje Oil Catch Cank systém pre motory 1.8 & 2.0 TSI MQB platformy.

APR Catch Can systém s platňou na odstránenie sériového PCV (Positive Crankcase Ventilation) ventilu je komplexným vylepšením systému separácie olejových výparov. Tento systém inšpirovaný závodnými automobilmi využíva viacstupňový prístup k riešeniu niekoľkých problémov spojených s obmedzením výkonu a kritických obáv týkajúcich sa bezpečnosti motora pri použití sériového PCV ventilu. Základ systému je jednoduchý. Sériový PCV systém má viacero problémov. APR Catch Can System s platňou na odstránenie sériového PCV ventilu je riešením každého z týchto problémov.

UPOZORNENIE: Vozidlá s nádržkou ostrekovacej kvapaliny nad uložením motora vyžadujú aj diel MS100199-A!!!

Inštalačný manuál na stiahnutie


Vlastnosti

- Zachytáva olej a pevné častice a tým udržuje celý sací trakt motora čistý

- Zvyšuje výkon tým, že redukuje množstvo olejových výparov, ktoré znižujú oktánové číslo paliva

- Zabraňuje prenikaniu olejových výparov do sacích kanálikov, kde by sa ukladali v podobe karbónového povlaku na ventiloch

- Zabraňuje únikom plniaceho tlaku v dôsledku roztrhnutia membrány a problémom s ventilom N80

- Kompletne nahrádza sériový PCV systém a odstraňuje všetky príčiny jeho zlyhania

- Pomáha predchádzať dočasnému zlyhaniu mazania motora v situáciách s vysokým preťažením - prudká akcelerácie alebo brzdenie a ostré prejazdy zákrutami

- Separačná nádoba s rýchlo vypúšťacím ventilom

- Vysoko kvalitné hadice s opletením a otočnými AN konektormi

- Platňa je vyrobená z hliníku, obsahuje odlučovač oleja s prepadom vyrobené z nehrdzavejúcej ocele T304

- Dodatočný spätný ventil pre ventil N80

- Presné opracovanie pre správne a čisté uchytenie

- Predĺženie kolíky na upevnenie krytu motora v prípade záujmu

- Atraktívny dizajn, ktorý vytvára spolu s ostatnými APR produktmi bezkonkurenčný vzhľad motorového priestoru

- Vhodný pre väčšinu motorových priestorov a konfiguráciu úprav

- Všetok inštalačný materiál je súčasťou balenia

- Jednoduchá a rýchla montáž


Princíp fungovania odvetrania kľukovej skrine

Počas spaľovacieho procesu sa v motore tvorí obrovský tlak, ktorého malá časť prenikne spolu s plynmi cez piestne krúžky do kľukovej skrine. Výsledkom je zvýšenie tlaku v kľukovej skrini. Aby sa predišlo poškodeniu musí sa tento tlak uvoľniť, čo sa deje cez systém odvetrania kľukovej skrine. Vďaka pretlaku od turbodúchadla vytvárajú preplňované motory vo valcoch väčší tlak než atmosférické motory. Vznikajú tu teda väčšie nároky na jeho zvládnutie. Pri autách so zvýšeným výkonom oproti sériovému sú tieto nároky ešte vyššie.

Sériový systém zmierňuje tento pretlak dvoma spôsobmi, ktoré závisia od zaťaženia motora

1. spôsob je cez odvetranie späť do sania.
Pri nízkom zaťažení motora PCV ventil využíva podtlak v saní na vysatie plynov z kľukovej skrine a cyklónový separátor na oddelenie oleja od plynov.


2. spôsob je cez PCV (Positive Crankcase Ventilation) ventil priamo pred vstup do dúchadla.
ri veľkom zaťažení motora je PCV ventil zatvorený a olejové výpary sú posielané priamo k vstupu do turbodúchadla. Počas tejto fázy sa oddelí od výparov len malá časť oleja. Ostatok oleja spolu s plynmi sú nasmerované priamo do sacieho traktu, kde môže spôsobiť:

- Zníženie výkonu, ktoré je spôsobené kontamináciou ideálnej zmesi vzduchu a benzínu - znižuje sa tým oktánová špecifikácia zmesi.

- Zníženie výkonu, ktoré je zapríčinené zhoršením priechodu zmesi cez sací trakt a sacie ventily, ktoré je spôsobené karbónovými nánosmi.

- Znečistenie turbodúchadla, sacieho vedenia, hadíc a sacích zvodov olejom.


Problémy sériového PCV (Positive Crankcase Ventilation) systému

Prvým závažným nedostatkom sériového systému je fakt, že nasatý olej alebo jeho výpary cez PCV systém skončia priamo v sacom trakte motora. Tieto výpary putujú cez turbodúchadlo, hadice a potrubia, intercooler, škrtiacu klapku, vírivé klapky a sacie ventily do motora. Olejová vrstva pokrýva všetko, čo jej stojí v ceste. Nielenže to spôsobuje neporiadok pri následnej demontáži niektorého zo spomenutých komponentov, ale znižuje to aj účinnosť intercooleru. Ešte dôležitejšie je však to, že olejové pary znižujú oktánové číslo nasatej zmesi, čo vedie k zníženiu výkonu a možnému poškodeniu motora v dôsledku detonačného spaľovania. Jednoducho povedané, sériový PCV systém alebo jeho zlyhanie môže viezť ku zníženiu výkonu motora alebo až ku jeho trvalému poškodeniu.

Ďalším problémom je fakt, že plniaci tlak a extrémne teplo pôsobia priamo na membrány v PCV ventile a priamo na elektromagnetický solenoid filtru aktívneho uhlia (ventil N80). Membrány môžu v priebehu času zlyhať, čo spôsobuje masívne netesnosti a pretlakovanie kľukovej skrine motora. Ventil N80 nedokáže zadržať tento tlak, čo spôsobí únik plniaceho tlaku do filtra s aktívnym uhlím. Úniky plniaceho tlaku vás oberajú o výkon a môžu viesť k pretočeniu turbodúchadla. Nadmerný tlak v kľukovej skrini spôsobuje, že olej je tlačený okolo piestnych krúžkov do spaľovacieho priestoru, čo vedie k potenciálnemu zničeniu motora v dôsledku predčasného zapálenia zmesi na korune piestu. Tlakovanie kľukovej skrine má za následok aj prefukovanie tesnení, ako napríklad neslávne známe zadné hlavné tesnenie na strane prevodovky. Každá z týchto situácií je zlá. V tom lepšom prípade skončíte len so zníženým výkonom ,v tom horšom s možnosťou poruchy turbodúchadla a možnosťou poškodenia motora a jeho komponentov.

Napokon, pri jazdení na okruhu, v ťažkých jazdných podmienkach a v podmienkach s vysokým G preťažením ako je napríklad prudká akcelerácia alebo brzdenie či ostré prejazdy zákrutami je možné systémom pretlačiť nadmerné množstvo oleja, ktoré musí motor „zožrať“. Tu sa už ale nebavíme o malom množstve oleja či olejových pár ako bolo spomenuté v horných odsekoch, ale o naozaj veľkom množstve oleja. Toto je nadmerné množstvo oleja spôsobuje, že sa z výfuku vyvalí oblak bieleho dymu pričom môže dôjsť k až ku zlyhaniu mazania. Zlyhanie mazania (oil starvation) je vážny stav, ktorý môže v zlomku sekundy spôsobiť trvalú poruchu motora. Bohužiaľ častokrát keď sa tento sprievodný jav zlyhania mazania objaví je už neskoro. Jediným riešením je prevencia v podobe APR Catch Can systému, s ktorým sa tomuto javu úplne vyhnete!

Riešenie

V prvom rade odstránenie sériového PCV ventilu a jeho nahradenie novým systémom odlučovania oleja so spätným odtokom inšpirovaným systémami závodných automobilov. Horná platňa je bez membrány, čím sa účinne eliminuje najslabšie miesto sériového systému. Vetva do filtra s aktívnym uhlím zostáva, ale novo nainštalovaný spätný ventil funguje ako ďalšia obranná línia pred ventilom N80. Vnútorne prepážky v odlučovači zabraňujú vyliatiu oleja von zo systému. APR Catch Can systém ponecháva zachované všetky dôležité konštrukčné prvky, čo sprostredkúva správne odvetranie kľukovej skrine a správne odvádzanie odlúčeného oleja cez prepad naspať do motora a nie do záchytnej nádobky ako je tomu u iných podobných systémov.

APR Catch Can systém je umiestnený medzi hliníkovou platňou, ktorá je namontovaná priamo na miesto sériového PCV ventilu a vstupom do turbodúchadla. Plyny ktoré sa hromadia v kľukovej skrini motora musia byť odvetrané. Hliníková platňa zabraňuje vyliatiu oleja priamo do zbernej nádoby. Zostávajúce pary a vlhkosť prechádzajú niekoľkými vrstvami odlučovača oleja kde sa oddelí väčšina oleja, ktorý cez prepad putuje naspať do motora. Takto vyčistené pary ďalej putujú cez hadice do záchytnej nádoby kde sa z nich odlúči zostatok oleja. Takto odlúčené pary putujú potom ďalej do vstupu turbodúchadla a následne do spaľovacieho priestoru. Vďaka tomu bude váš motor šťastný a čistý, bude produkovať vyšší výkon a bude zabezpečená dlhšia životnosť a spoľahlivosť motora aj v tých najnáročnejších situáciách!

Horná doska, hadice aj záchytná nádoba sa dajú krásne namontovať do motorového priestoru a sú vyrobené z čierno-eloxovaného bilet hliníku. Prepadové potrubie a odlučovač sú vyrobené z T304 nerezovej ocele. Záchytná nádoba sa jednoducho vypúšťa pomocou integrovaného vypúšťacieho ventilu. Všetky spoje na vrchnej platní sú zhora, čo eliminuje možnosť uvoľnenia dielov alebo skrutiek a ich následnému pádu do hlavy valcov. Pre čistú a profesionálne vyzerajúcu inštaláciu sú súčasťou vysokokvalitné opletané hadice s otočnými AN fitingami a držiaky hadíc. Predĺžené kolíky vám umožňujú zdvihnúť úchytné body krytu motora a ponechať ho namontovaný ak sa tak rozhodnete. Presná konzola umožňuje jednoduchú a presnú inštaláciu. Nakoniec, voliteľný diel, ktorým je plniace hrdlo zásobníku na kvapalinu do ostrekovača umožňuje použitie tohto systému aj na vozidlách, ktoré majú umiestnené sériové hrdlo zásobníku na kvapalinu do ostrekovača na mieste kde sa inštaluje záchytná nádobka, čiže na strane expanznej nádobky.


Oil Catch Tank systém:

APR Oil Catch Tank systém sa inštaluje medzi výstup z PCV ventilu a vstup do sacieho traktu. Je navrhnutý tak, aby zachytával neoddelený olej z motorových výparov. Dodávaný držiak, zabezpečí bezproblémové uchytenie k silentbloku motora. Vďaka tomu je zaistená bezproblémová montáž na motory 1.8 & 2.0 TSI EA888 gen3 MQB platformy.

Oproti mnohým iným designom Catch Tank-ov na trhu je APR Catch Tank založený na štvorkomorovej filtráciu, kde sa olej usadzuje na dne nádoby. To je odvodené od prevedenia, ktoré sa používa pri závodných motoroch. Komory zachytávajú olej z olejových výparov namiesto aby sa usadzoval v hadiciach alebo v intercoolery. APR brutálne testovanie na závodnej dráhe preukázalo, že tento systém pracuje presne tak, ako bol navrhnutý. Zachytáva olej tak, že odsávacia hadice späť do sania je na dotyk stále čistá.

Vypustiť usadený olej v nádobke je jednoduché. Nie je potrebné žiadne špecializované náradie na montáž / demontáž nádobky. Všetko sa rieši cez vypúšťací ventil na spodku nádobky. Okrem toho kompletná starostlivosť o tento systém je vďaka jednoduchej dvojdielnej konštrukcii naozaj veľmi ľahká.

APR Oil Catch Tank je potrebný pre všetkých nadšencov, ktorí chcú maximálny výkon a zároveň chcú udržať sací trakt a sacie ventily svojho motora čisté.