0

0

+421 911 234 281 Po - Pia 8:00 - 18:00

GFB DV+ Blow off ventil 1.8 & 2.0 TSI ŠKODA Octavia II/III RS, VW Golf 5/6/7 R GTI, AUDI A3 S3 RS3 8P/8V, SEAT Leon 1P/5F Cupra FR

GFB DV+ Blow off ventil 1.8 & 2.0 TSI ŠKODA Octavia II/III RS, VW Golf 5/6/7 R GTI, AUDI A3 S3 RS3 8P/8V, SEAT Leon 1P/5F Cupra FR
GFB DV+ Blow off ventil 1.8 & 2.0 TSI ŠKODA Octavia II/III RS, VW Golf 5/6/7 R GTI, AUDI A3 S3 RS3 8P/8V, SEAT Leon 1P/5F Cupra FR
GFB DV+ Blow off ventil 1.8 & 2.0 TSI ŠKODA Octavia II/III RS, VW Golf 5/6/7 R GTI, AUDI A3 S3 RS3 8P/8V, SEAT Leon 1P/5F Cupra FR
GFB DV+ Blow off ventil 1.8 & 2.0 TSI ŠKODA Octavia II/III RS, VW Golf 5/6/7 R GTI, AUDI A3 S3 RS3 8P/8V, SEAT Leon 1P/5F Cupra FR
GFB DV+ Blow off ventil 1.8 & 2.0 TSI ŠKODA Octavia II/III RS, VW Golf 5/6/7 R GTI, AUDI A3 S3 RS3 8P/8V, SEAT Leon 1P/5F Cupra FR
GFB DV+ Blow off ventil 1.8 & 2.0 TSI ŠKODA Octavia II/III RS, VW Golf 5/6/7 R GTI, AUDI A3 S3 RS3 8P/8V, SEAT Leon 1P/5F Cupra FR
GFB DV+ Blow off ventil 1.8 & 2.0 TSI ŠKODA Octavia II/III RS, VW Golf 5/6/7 R GTI, AUDI A3 S3 RS3 8P/8V, SEAT Leon 1P/5F Cupra FR

Cena s DPH: 139

Cena bez DPH: 116

Výrobca: GFB

Kód produktu: T9351

Dostupnosť produktu: Posledný kus skladom

Počet

Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!

GFB DV+ Blow off ventil 1.8 / 2.0 / 2.5 TSI/TFSI

Sériové ovládanie blow off ventilu pomocou solenoidu je skvelé riešenie, pretože ECU dokáže otvoriť ventil rýchlejšie ako ktorýkoľvek podtlakový systém. Keď je to tak super tak prečo teda vlastne niečo meniť?  Slabým článkom je samotný ventilový mechanizmus. Ventil DV+ rieši tento problém nahradením iba týchto slabých častí mechanizmu eloxovaným hliníkovým telom vybaveným mosadzným piestom vyrobeným s presnými toleranciami. Konečným výsledkom je rýchlejšia odozva na plynový pedál, bleskurýchle ovládanie ventilu, ktorý spoľahlivo a bez únikov udrží takú hodnotu plniaceho tlaku akú potrebujete.

Produkty iných výrobcov nahradzujú celý tento ECU systém ovládania tradičnejším pneumatickým ovládaním, ktoré vyžaduje dodávku podtlaku cez dlhé vákuové hadice, ďalšie diely pre vývod podtlaku zo sacieho potrubia, iný solenoidový ventil na pneumatické ovládanie ventilu o dodatočnú kabeláž na pripojenie sa ku tej, ktorá vo vozidle už je. Všetky tieto dodatočné komponenty vedú k tomu, že produkt je pomalší, menej citlivý, drahší a jeho inštalácia trvá oveľa dlhšie. Na druhej strane riešenie GFB DV+ je rýchlejšie, lacnejšie, ľahšie sa inštaluje, nespôsobuje surgovanie turbodúchadla a nevyžaduje ani časté prestavby z dôvodu výmeny pružiny za tú s inou tuhosťou (v prípade potreby).

Mnoho novších modelov európskych automobilov používa solenoidové ovládanie blof off ventilu riadené ECU. Ide o dobrý koncept, pretože ventil môže reagovať veľmi rýchlo a otvára sa len vtedy, keď je to potrebné. Typické sú dva typy solenoidom ovládaných ventilov, ktoré sa bežne vyskytujú na vozidlách VAG a iných európskych automobiloch pričom oba majú svoje nedostatky.

Problémy OEM konštrukčného riešenia

Problém č.1 - membrána

O membránových typoch ovládacích ventilov je všeobecne známe, že ich membrány sa trhajú. Deje sa to hlavne vtedy keď sa zvýši výkon a teplota v dôsledku úpravy ECU.

Problém č.2 - plastový piest

Plastový piest prepúšťa oveľa viac plniaceho tlaku ako si väčšina ľudí uvedomuje a deje sa to kvôli jeho konštrukcii a nie kvôli opotrebovaniu. Ďalším jeho problémom je, že nie vždy sa po preradení pri vysokom plniacom tlaku úplne zatvorí.

 

Navyše v oboch prípadoch je pri OEM riešení solenoid priamo spojený s ventilovým mechanizmom čo nie je ideálne, pretože ani on, ani jeho vratná pružina nie sú dostatočne silné na to, aby ventil pri vysokých hodnotách plniaceho tlaku spoľahlivo otvorili a zatvorili.

Pri problémoch ako je tento môžete Vám už je určite jasné, prečo iní výrobcovia na trhu predpokladajú, že najlepším riešením je úplne nahradiť OEM riešenie svojím vlastným. AJ napriek tomu, že ich riešenie môže byť odolnejšie ako OEM, pomalšia rýchlosť odozvy a nižší prietok neospravedlňujú dodatočné náklady a zložitosť. Jedná sa teda skôr o kompromis ako o poriadne riešenie.

Inštalačný manuál

V čom je teda DV+ ventil odlišný od všetkých ostatných blow off ventilov na trhu?

Zachováva ECU kontrolu blow off ventilu pre čo najrýchlejšiu odozvu.

Vyrobený z veľmi kvalitných a odolných materiálov tak aby vydržal dlho a fungoval spoľahlivo

Slabou časťou OEM konštrukcie blow off ventilu je vždy plastový ventilový mechanizmus a to je presne ten diel, ktorý bude nahradený. Táto sada obsahuje CNC opracované komponenty, ktoré vydržia naveky. Taktiež bude zmenený aj pôsob ovládania ventilu pre lepší výkon. OEM blow off ventil pozná len 2 polohy - otvorený alebo zatvorený. Keď sa úplne otvorí pri nízkom plniacom tlaku alebo počas čiastočného uvoľnenia plynového pedálu (napr. pri prejazde zákrutou), spôsobí to väčšie oneskorenie nábehu plniaceho tlaku (turbo lag) a aj jeho výrazne nelineárny priebeh. Spoločnosť GFB bola priekopníkom v používaní novej technológie vo svojom DV+ ventile, ktorá funguje tak, že používa OEM solenoid na ovládanie hodnoty tlaku za piestom a nie ovládanie samotného piestu. To umožňuje skrátiť zdvih solenoidu na minimum, čím sa zrýchľuje čas odozvy a zvyšuje sa sila ovládania. Ešte dôležitejšie ale je, že to umožňuje piestu aby sa otváral a zatváral postupne v reakcii na množstvo prítomného plniaceho tlaku, čo vyhladzuje jeho priebeh a skracuje dobu jeho nábehu (turbo lag) spôsobovaný OEM konštrukčným riešením.

GFB dizajn DV+ ventilu rieši problémy s krátkou životnosťou a únikom plniaceho tlaku, ktoré sú bežné u továrenských blow off ventiloch a tiež mení aj spôsob jeho prevádzky, aby sa tak zabezpečil lepší výkon ako sériových tak aj upravených motorov.

Tieto výhody Vás vôbec nebudú stať majetok. Namiesto vyhadzovania celého sériového systému blow off ventilu do koša (ako „riešenia“ iných výrobcov), ventil DV+ zachováva to, čo funguje a nahrádza len to, čo nefunguje.