0

0

+421 911 234 281 Po - Pia 8:00 - 18:00

APR CPS Cooling system - chladičový systém kompresora - 3.0 TFSI V6 / 4.0 TFSI V8

APR CPS Cooling system - chladičový systém kompresora - 3.0 TFSI V6 / 4.0 TFSI V8
APR CPS Cooling system - chladičový systém kompresora - 3.0 TFSI V6 / 4.0 TFSI V8
APR CPS Cooling system - chladičový systém kompresora - 3.0 TFSI V6 / 4.0 TFSI V8
APR CPS Cooling system - chladičový systém kompresora - 3.0 TFSI V6 / 4.0 TFSI V8
APR CPS Cooling system - chladičový systém kompresora - 3.0 TFSI V6 / 4.0 TFSI V8
APR CPS Cooling system - chladičový systém kompresora - 3.0 TFSI V6 / 4.0 TFSI V8
APR CPS Cooling system - chladičový systém kompresora - 3.0 TFSI V6 / 4.0 TFSI V8
APR CPS Cooling system - chladičový systém kompresora - 3.0 TFSI V6 / 4.0 TFSI V8
APR CPS Cooling system - chladičový systém kompresora - 3.0 TFSI V6 / 4.0 TFSI V8

Cena s DPH: 1 729

Cena bez DPH: 1 441

Výrobca: APR

Kód produktu: MS100127

Dostupnosť produktu: Na objednávku

Počet

Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!

APR 3.0/4.0 TFSI Coolant Performance System (CPS)

APR systém chladenia kompresoru (Coolant Performance System - CPS) je masívny upgrade chladiča namontovaného na chladičovej stene, ktorý dramaticky znižuje teplotu nasávaného vzduchu (IAT), minimalizuje zadržiavanie tepla a poskytuje chladiacej sústave vyšší chladiaci výkon! Je o až 140% väčší ako sériový chladič B8 platformy  a má samoodvzdušňovací chladiaci okruh ktorý zaisťuje, že systém pracuje vždy na maximálny výkon. Systém sa ľahko udržuje a je plne integrovaný do sériového chladiaceho okruhu. Tento upgrade chladiacej sústavy sa dôrazne odporúča pre každú úroveň (Stage) úprav!


Krátke fakty

Výrazne znižuje teplotu nasávaného vzduchu (Intake Air Temp - IAT)

Zvyšuje a zachováva výkon motora prostredníctvom minimalizovania zadržiavania tepla, ktoré motor oberá o výkon!

Masívne čelné plochy jadra a objem chladiča

737 x 127 x 53 mm = 936 cm2 a 4961 cm3- OEM B8

559 x 442 x 43 mm = 2470 cm2 a 10624 cm3- APR

Vysoko efektívny dvojcestný dizajn jadra chladiča

Tesne pri sebe umiestnené lamelové rebrá rýchlo odvádzajú teplo z počas toho ako chladivo prúdi vnútornými chladiacimi kanálmi.

Samoodvzdušňovací a samooptimalizačný systém

Vzduchové bubliny zachytené v systéme znižujú výkon chladiča. Samo odvzdušňovací systém neustále odvádza tieto vzduchové bubliny zo systému bez akéhokoľvek zásahu zo strany užívateľa!

Zachováva sériové bezpečnostné prvky

ECU si zachováva plnú kontrolu nad systémom a chráni tak pred zlyhaním čerpadla a únikom chladiacej kvapaliny.

Jednoduchá inštalácia a údržba

Po zostavení v APR je každý systém podrobený tlakovej skúške. Padne kus za kus za sériový*.


Chladiaci systém

Motor 3.0 TFSI používa chladiaci okruh s chladičom systému kvapalina-vzduch. Chladič namontovaný na chladičovej stene je zodpovedný za chladenie horúcej chladiacej kvapaliny, zatiaľ čo dva chladiče (jeden pre každú stranu valcov) v kompresore ochladzujú stlačený vzduch, ktorý cez ne prechádza pred tým, ako vstúpi do motora. Turbodúchadlom preplňovaný motor 4.0 TFSI používa podobný systém s jediným výmenníkom tepla za turbodúchadlom.


Problém sériového chladiaceho systému

Sériový chladič je príliš malý a vzduch zachytený v systéme dramaticky znižuje účinnosť chladiča, zatiaľ čo samotný nedostatok povrchovej plochy a objemu chladiacej kvapaliny spôsobuje, že systém nie je schopný držať krok s požiadavkami na chladenie pri vyšších úrovniach výkonu.

APR riešenie

APR systém chladenia nahrádza predný sériový chladič oveľa väčším a výkonnejším dvojcestným chladičom. Má o 140% väčšiu čelnú plochu a o 141% väčší objem chladiacej kvapaliny ako sériový chladič vozidiel B8. Špeciálne navrhnuté rebrá jadra chladiča odvádzajú teplo z chladiacej kvapaliny cez omnoho väčšiu plochu ako sériový chladič.

 

APR chladič ďalej obsahuje jedinečný samoodvzdušňovací systém, ktorý je integrovaný do sériového chladiaceho okruhu. Ručné odvzdušňovanie chladiaceho systému je špinavá a náročná robota a navyše s nie 100% výsledkom. APR systém chladenia sa však neustále sám odvzdušňuje a automaticky udržuje maximálnu účinnosť chadiaceho systému!

 

Výsledok APR riešenia je jednoduchý: vyšší výkon v oveľa širšom prevádzkovom rozsahu!

 


Testovanie

Inžinieri spoločnosti APR vykonali množstvo testov na ceste, dynamometri, ¼ míľovej dráhe a závodnej dráhe s termočlánkami umiestnenými na vstupe a výstupe z chladiča počas fázy návrhu. Údaje z týchto testov sa použili na výber dnes dostupného dizajnu chladiča. S chladičom v jeho konečnej výrobnej podobe sa uskutočňovali ďalšie testy v porovnaní so sériovým chladičom, aby sa zmerala účinnosť každého systému.

Testovanie na dynamometri poskytlo čiastočne kontrolované prostredie na záťažové testovanie oboch systémov. Použitím B8 S4 3.0 TFSI pri úrovniach výkonu APR Stage II + sa uskutočnilo šesť dynamických testov „back-to-back“ (akcelerácia so 100% stlačeným plynovým pedálom a následný dobeh bez stlačenia plynového pedálu kde sa otáčky nechajú klesnúť zhruba na 2000, za ktorým nasleduje hneď ďalšia akcelerácia so 100% stlačeným plynovým pedálom) s minimálnym časom chladenia medzi jednotlivými cyklami. Na zber údajov zo senzorov sa použil systém na zaznamenávanie údajov ECU Explorer spoločnosti APR.

Pri použití APR chladiča zostal výkon pri prvých štyroch za sebou nasledujúcich akceleráciách rovnaký. Pri piatej akcelerácii nastal malý pokles výkonu z dôvodu prekročenia prahu ochrany IAT (teploty nasávaného vzduchu). Prah ochrany je nastavený tak, aby za každých okolností ochladil systém a ochránil tak motor.

OEM chladiču sa zďaleka nedarilo tak dobre. Hneď pri prvej akcelerácii začal výkon klesať z dôvodu prekročenia prahu IAT. Tento trend dramaticky pokračoval, čo malo za následok obrovské straty výkonu kvôli ochrane motora pred vysokou teplotou nasávaného vzduchu. Sériový systém chladenia jednoducho nemal šancu uchladiť taký vysoký výkon. Hodnota maximálneho výkonu klesla so sériovým chladičom na slabých 260 AWHP, zatiaľ čo s APR chladičom sa hodnota výkonu udržala nad hranicou 400 AWHP a to aj po šiestej po sebe nasledujúcej akcelerácii!


Určenie

*Poznámka:

Niektoré vozidlá s Audi Drive Select (ADS) majú chladič servo oleja (ADS Cooler), ktorý musí byť premiestnený tak, aby nezavadzal APR chladiču. Či ho vozidlo má alebo nie zistíte tak, že sa pozriete cez vrchnú časť mriežky v prednom nárazníku.


*APR CPS Fit Kit

Niektoré vozidlá majú inak tvarované sériové vedenie chladiacej kvapaliny, preto je pre montáž APR chladiča nutné objednať aj tzv. "APR CPS Fit Kit", ktorý zabezpečí prepojenie medzi APR chladičom a sériovým vedením. Pre zistenie, či Vaše vozidlo tento kit vyžaduje viď obrázok nižšie.