0

0

+421 911 234 281 Po - Pia 8:00 - 18:00

APR Intercooler chladič nasávaného vzduchu AUDI S4 S5 B9 3.0TFSI EA839

APR Intercooler chladič nasávaného vzduchu AUDI S4 S5 B9 3.0TFSI EA839
APR Intercooler chladič nasávaného vzduchu AUDI S4 S5 B9 3.0TFSI EA839
APR Intercooler chladič nasávaného vzduchu AUDI S4 S5 B9 3.0TFSI EA839
APR Intercooler chladič nasávaného vzduchu AUDI S4 S5 B9 3.0TFSI EA839
APR Intercooler chladič nasávaného vzduchu AUDI S4 S5 B9 3.0TFSI EA839
APR Intercooler chladič nasávaného vzduchu AUDI S4 S5 B9 3.0TFSI EA839
APR Intercooler chladič nasávaného vzduchu AUDI S4 S5 B9 3.0TFSI EA839
APR Intercooler chladič nasávaného vzduchu AUDI S4 S5 B9 3.0TFSI EA839
APR Intercooler chladič nasávaného vzduchu AUDI S4 S5 B9 3.0TFSI EA839
APR Intercooler chladič nasávaného vzduchu AUDI S4 S5 B9 3.0TFSI EA839
APR Intercooler chladič nasávaného vzduchu AUDI S4 S5 B9 3.0TFSI EA839

Cena s DPH: 1 450

Cena bez DPH: 1 208

Výrobca: APR

Kód produktu: IC100023

Dostupnosť produktu: Na objednávku

Počet

Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!

APR Intercooler chladič nasávaného vzduchu AUDI S4 S5 B9 3.0TFSI EA839

APR Intercooler System je masívne vylepšenie chladenia vzduchu pre vozidlá AUDI S4 / S5 B9 s motorom EA839 3.0TFSI, ktorý dramaticky znižuje teplotu nasávaného vzduchu (IAT) a minimalizuje prehrievanie, čo umožňuje motoru produkovať vyšší výkon, ktorý je stabilný aj pri extrémnych podmienkach. Toto všetko sa priamo premieta do nárastu výkonu o +19HP a krútiaceho momentu o +31Nm oproti APR Stage 1 úprave (98RON), vďaka čomu sa jedná o jednoduchý a ideálny upgrade pre ďalšie citeľné navýšenie výkonu motora. Jeho inštalácia je jednoduchá, pasuje kus za kus priamo na miesto sériového Intercooler-u. Vzhľadom na fakt, že dokonca aj vozidlá v sériovom stave bez akejkoľvek úpravy, dosahujú so sériovým Intercooler-om nebezpečne vysoké hodnoty IAT je montáž APR Intercooler-u vysoko odporúčaná už pre sériové vozidlá. Pre upravené vozidlá sa jedná skoro o nevyhnutnosť!

Inštalačný manuál na stiahnutie



Testovanie

Inžinieri APR testovali oba typy Intercooler-ov v množstve testov, aby tak ukázali vplyv APR Intercooler-a na teplotu nasávaného vzduchu (IAT). Nasledujúce testy boli vykonané s vozidlom AUDI S4 B9 2017 a s použitím ako sériovej kalibrácie riadiacej jednotky, tak s APR Stage 1 98RON  bez ďalších úprav. Okolité podmienky počas testov sériového Intercooler-u boli 22.7 °C a 98.4 kPa s relatívnou vlhkosťou 78.7 %. Podmienky boli podobné aj neskôr počas dňa pri testovaní APR Intercooler-u 25.8 °C a 98.5 kPa s relatívnou vlhkosťou 62.8 %. Okolité podmienky teda neposkytli APR Intercooler-u žiadnu výhodu oproti sériovému.

Najprv sa s každým Intercooler-om vykonalo šesť dynamických testov back-to-back (voľnobežné otáčky -> obmedzovač -> voľnobežné otáčky). Každý test bol vykonaný na 4. prevodovom stupni, pričom sa prudko akcelerovalo od voľnobehu až po obmedzovač s následným dochladením medzi každým testom. Sériový Intercooler zlyhal v boji proti stúpajúcim IAT hneď na začiatku testovania a rýchlo sa začal prehrievať, čo malo za následok citeľnú stratu výkonu. Teplota IAT začala pri 35°C a rýchlo sa zvýšila na 60 °C už na konci prvého dynamického testu! Tento trend pokračoval aj počas ďalších 5 testov. Výsledná hodnota teploty nasávaného vzduchu IAT na konci posledného testu dosiahla až ohromujúcich 67°C! Na rozdiel od toho APR Intercooler dosiahol teplotu IAT iba 34°C na konci prvého testu a bol schopný aj naďalej počas ostatných 5 testov pokračovať v držaní hodnôt IAT na nízkej úrovni, pričom na konci posledného testu dosiahol teplotu IAT len 36°C! APR Intercooler fungoval lepšie počas všetkých 6 dynamických testov ako továrenský Intercooler pri jeho úplne prvom teste.

Ďalej bolo testované zrýchlenie 15-220km/h. S továrenským Intercoolerom hodnota IAT rýchlo stúpla z počiatočnej hodnoty 32°C na neuveriteľných 81°C! Bolo to také zlé, že test musel byť prerušený, pretože bolo príliš nebezpečné pokračovať ďalej. Ako sa však očakávalo, APR Intercooler zvládol kontrolovať IAT mimoriadne dobre. S počiatočnej hodnoty 29°C stúpla IAT do konca šprintu iba na hodnotu 42°C! Rozdiel 39°C bol medzi týmito dvoma Intercoolermi vykázaný už po prvom teste. Všetko toto sa priamo premieta do lepšieho zrýchlenia a vyššieho výkonu a to za všetkých podmienok.


Vlastnosti

- Dramaticky znižuje teplotu nasávaného vzduchu (IAT)

- Nárast výkonu o +19HP a krútiaceho momentu o +31Nm oproti APR Stage 1 98RON

- Masívna predná plocha a objem jadra

- OEM: 7.9cm x 14.6cm x 71.8cm - 1048 cm² čelná plocha / 8281cm³ objem

- APR: 5.7cm x 41.1cm x 55.9cm - 2300 cm² čelná plocha / 13096cm³ objem

- Vysoko efektívny dizajn jadra

- Kvalitné Bar-and-plate jadro so stupňovitými a lamelovými rebrami

- Náročné testovanie určilo najvyhovujúcejší typ, hustotu a veľkosť jadra chladiča

- Nízka tlaková strata + vysoko účinné chladenie = vysoký výkon!

- Bočnice chladiča majú hladký povrch aj vo vnútri= nízke turbulencie/reštrikcie a maximálny prietok

- Bočnice chladiča sú tvarované špeciálne na podporu prúdenia vzduchu cez celé jadro

- Tlakovo testované pre zabránenie výkon znižujúcemu úniku plniaceho tlaku

- Jednoduchá montáž

- Plug-and-play dizajn bez potreby rezania či vŕtania

- Navrhnuté inžiniermi s laserovými 3D skenermi


Testovanie na dynamometri


Dizajn

Bohužiaľ pre netrénované oko sa mnohé konštrukcie Intercooler-ov (medzichladičov) javia rovnako. Efektivita systému a celkový výkon však do značnej miery určuje niekoľko kľúčových faktorov. Výber zliatiny, dizajn bočníc, typ konštrukcie, štýl rebier, hustota rebier a celkové rozmery jadra musia byť  analyzované a vyvážené, aby sa dosiahol špičkový výkon. Zatiaľ čo cieľom automobilky je navrhnúť Intercooler tak aby bol ľahký, ľahko vyrobiteľný, nenákladný na výrobu a aby pokrýval sériové výkonové parametre viacerých vozidiel koncernu, APR navrhuje svoje komponenty tak, že musia byť schopné podporovať výkony ďaleko vyššie ako sú tie továrenské. Dosiahnutie tohto cieľa si vyžiadalo viacstupňový prístup zameraný na výber ideálneho jadra medzichladiča, dizajn bočníc a umiestnenie.


Výber jadra chladiča 

APR jadro chladiča je prepážkového dizajnu s chladiacimi rebrami (bar-and-plate), ktoré sú husto poskladané a zvlnené ako žalúzie. Tento tvar ponúka výnimočnú chladiacu schopnosť a zároveň je vyvážený s ohľadom na minimalizáciu tlakových strát a hladké prúdenie vzduchu cezeň. Veľkosť jadra bola vybraná priamo pre túto platformu tak, aby sa zabezpečila minimalizácia tlakových strát a ostal ešte dostatok miesta pre adekvátne tvarované bočnice. APR chladič ďaleko presahuje možnosti originálnych chladičov a predstavuje tak najúčinnejší chladič pre vozy S4 / S5 B9.


Druh chladiaceho jadra a štruktúra prepážok

APR inžinieri venovali zvýšenú pozornosť na vyváženie medzi efektivitou chladenia a tlakovými stratami spôsobenými zhoršením priechodnosti vzduchu cez zhustené chladiace prepážky chladiča. Pri znížení počtu prepážok sa znížili tlakové straty, ale chladič prestal efektívne chladiť. Rovnako tak pri zhustení prepážok sa zvýšila efektivita chladenia, avšak za cenu veľkých tlakových strát. To zaťažovalo viac turbodúchadlo, ktoré sa viac namáhalo a zahrievalo, aby pretlačilo adekvátne množstvo vzduchu cez chladič. Precíznym vyvážením týchto vlastností bolo dosiahnuté najväčšieho možného nárastu výkonu, ktorý inde nenájdete.


Veľkosť jadra chladiča

Veľká pozornosť bola venovaná aj vyváženiu medzi účinnosťou jadra chladiča, poklesom tlaku a priestorom pre bočnice chladiča. Ak je jadro chladiča príliš malé tak síce pokles tlaku dramaticky klesá (menšie oneskorenie nábehu turbodúchadla), no zvyčajne vedie k tomu, že jadro chladiča nie je schopné účinne chladiť plniaci vzduch a tým narastá IAT. Podobne, ak je veľkosť jadra chladiča príliš veľká ( čím väčší objem, tým väčšie oneskorenie nábehu turbodúchadla), môže sa pokles tlaku zvýšiť, čo má za následok, že turbodúchadlo sa viac natrápi kým tento objem pretlačí. Čo je však dôležitejšie, bez miesta pre vhodne navrhnuté bočnice sa využitie jadra aj celková účinnosť systému rýchlo znižujú, čím sa zneguje výhoda väčšieho jadra. Jednoducho povedané, bez správne navrhnutých a umiestnených bočníc je väčšie jadro chladiča skôr negatívom ako reálnym prínosom. Inžinieri spoločnosti APR dokázali vyvážiť každú z týchto charakteristík a dosiahnuť tak ideálny pomer medzi týmito konštrukčnými prvkami a tak dosiahnuť maximálny nárast výkonu, pričom čelná plcha cladiča bola zväčšená o 119.09% a objem jadra o 58%.


Dizajn bočníc

Aby bolo možné plne využiť masívne jadro chladiča, museli APR mechanickí inžinieri navrhnúť odlievané, organicky tvarované, hliníkové bočnice. Tie zaisťujú ideálnu distribúciu vzduchu na celú plochu chladiča. Vďaka ideálne zvolenej veľkosti chladiča sa nemuseli robiť ústupky pri ich tvarovaní. Bočnice sú CNC opracované, aby sa zabezpečilo pevného spojenia so silikónovými hadicami na prívod a odvod vzduchu. Vvytvorili sa precízne držiaky s presnou a rovno dosadacou plochou pre TIG privarenie k chladiču. Prostredníctvom poriadneho uchytenia vo zváracích stoliciach je zabezpečené, že chladič je zvarený dohromady s minimálnymi toleranciami, aby tak bola zaistená presná montáž.


Montážne držiaky

APR inžinieri navrhli CNC ohýbané a TIG zvárané montážne držiaky tak, aby bezpečne držali medzichladič na mieste a robili inštaláciu veľmi jednoduchou. Po odstránení nárazníka a sériového medzichladiča sa dá APR Intercooler nainštalovať za pár minút bez nutnosti akéhokoľvek rezania, vŕtania či orezávania. Domácich majstrom to robí inštaláciu jednoduchou a všetkým ostatným to eliminuje skryté náklady, ktoré často prichádzajú s náročnejšou inštaláciou.


Hadice, spony a držiak MAP senzora

APR Intercooler System obsahuje silikónové vstupné a výstupné hadice tej najvyššej kvality, kvalitné T-svorky a CNC opracovaný držiak MAP senzora. Každý komponent je navrhnutý tak, aby chránil sací trakt pred únikmi plniaceho tlaku aj pri extrémnych tlakoch a aby obstál v skúške časom.

Hadice: Hadice sú vyrobené z viacvrstvového silikónu a sú vystužené drôtom, aby sa tak zabránilo ich nadúvaniu a prasknutiu pri extrémnych plniacich tlakoch. Vnútorná stena hadíc je potiahnutá fluórsilikónom, ktorý chráni hadice pred degradáciu olejom a benzínom. Napokon, každá hadica má APR stupňovitý dizajn EZ-Flow, ktorý poskytuje aj v miestach prechodu hadíc na iný komponent plynulú dráhu pre prúdiaci vzduch bez zbytočných turbulencií. APR logo je samozrejmosťou a nesmie chýbať ani na tomto komponente.

Spony: Slabé sériové spony sú nahradené silnými sponami Clampco. Tieto spony sú vyrobené z nehrdzavejúcej ocele a majú kvalitnú a vysokopevnostnú konštrukciu, ktorá znižuje riziko netesností. Väčšia hrúbka spony v porovnaní so sériovou poskytuje zvýšenú pevnosť spoja a znižuje možnosť skĺznutia hadice a následnému úniku plniaceho tlaku.

Držiak MAP senzora: Hliníkový držiak MAP senzora poskytuje bezpečný montážny bod pre továrenský  MAP senzor, ktorý sa nachádza pred škrtiacou klapkou. CNC presne opracované puzdro ssenzora pomáha predchádzať únikom okolo snímača a matná čierna povrchová úprava dodáva držiaku čistý a atraktívny vzhľad. APR logo je samozrejmosťou a nesmie chýbať ani na tomto komponente.