0

0

+421 911 234 281 Po - Pia 8:00 - 18:00

APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 2.5 TFSI EVO

APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 2.5 TFSI EVO
APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 2.5 TFSI EVO
APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 2.5 TFSI EVO
APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 2.5 TFSI EVO
APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 2.5 TFSI EVO
APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 2.5 TFSI EVO
APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 2.5 TFSI EVO
APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 2.5 TFSI EVO
APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 2.5 TFSI EVO
APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 2.5 TFSI EVO
APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 2.5 TFSI EVO
APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 2.5 TFSI EVO
APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 2.5 TFSI EVO

Cena s DPH: 1 950

Cena bez DPH: 1 625

Výrobca: APR

Kód produktu: IC100024

Dostupnosť produktu: Posledný kus skladom

Počet

Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!

The APR RS3 Front Mount Intercooler System (FMIC)

APR intercooler kit je určený pre montáž na originálne miesto kde dramaticky znižuje teplotu nasávaného vzduchu (IAT), minimalizuje zadržiavanie tepla chladičom a hlavne poskytne ďalšie zvýšenie výkonu motora. Tento kit je priama náhrada za originálny chladič nasávaného vzduchu a nevyžaduje tak žiadne dodatočné brúsenie či rezanie počas montáže. Dosadenie APR intercooler-u je vysoko odporúčaný upgrade pre každú fázu zvýšenia výkonu.

Upozornenie: Pre montáž tohoto chladiča je potrebná predná výstuha z vozidla určeného pre USA. Táto výstuha je súčasťou nami dodávaného chladiča a tak je jeho montáž naozaj bezproblémová.



Krátke fakty

Dramatické zníženie teploty nasávaného vzduchu

Zvyšuje výkon motora

Minimalizuje úbytok výkonu vďaka menšiemu zadržiavaniu tepla (heat soak)

Efektívny aj pre výkony 2-násobne prevyšujúce sériový výkon

Nárast výkonu o 26 AWHP oproti sériovému chladiču pri úprave Stage I 98oct

Masívna veľkosť jadra chladiča

Maximálne využitie veľkosti priestoru pre originálny chladič

64.3 x 16.2 x 8 cm / čelná plocha - 1042.6 cm2 / objem - 8368 cm3 - OEM chladič

55.8 x 29.7 x 8.9 cm / čelná plocha - 1661 cm2 / objem - 14763 cm3 - APR chladič

Montáž na najlepšie miesto tejto platformy

Chladič využíva originálne usmerňovače vzduchu pre mimoriadne veľký prietok vzduchu cez chladič

100% kompatibilný s originálnym adaptívnym tempomatom

Vysoko efektívne jadro chladiča

Bar-and-Plate chladič je chladič s priečkami medzi ktorými sú chladiace rebrá. Dôkladné testovanie vyústilo vo výber chladiča so správnou veľkosťou a hustotou chladiacich rebier, vďaka čomu je chladič vysoko efektívny a s nízkymi tlakovými stratami, čo má za následok maximálny nárast výkonu.

Hladké odlievané bočnice chladiča

Bočnice sú navrhnuté pre minimalizáciu turbulencií, reštrikcií a pre maximalizáciu prietoku vzduchu cez ne. Sú organicky tvarované pre ideálnu distribúciu vzduchu na celú plochu chladiča. Každý chladič je podrobený tlakovému testovaniu pre zamedzenie úniku vzduchu.

Žiadne dodatočné náklady na inštaláciu alebo nevratné úpravy

Žiadne vŕtanie, rezanie alebo iné drahé úpravy nie sú potrebné.

Žiadne zásahy kvôli adaptívnemu tempomatu.

Montážny manuál a APR podpora je samozrejmosť.

Navrhnuté inžiniermi s laserovým vybavením

S najlepším vybavením a inžiniermi pri vývoji máte istotu, že produkt bude fungovať perfektne.


Testovanie

APR inžinieri testovali ako originálny chladič, tak aj finálnu verziu APR chladiča v mnohých rozličných testoch, aby sa preveril dopad APR chladiča na teplotu nasávaného vzduchu. Testy boli vykonané na vozidle AUDI RS3 2018 s APR Stage I (98oct) úpravou riadiacej jednotky a bez akýchkoľvek ďalších hardvérových modifikácií. Vonkajšie podmienky sa pri testovaní pohybovali okolo teploty 25,8 °C, tlaku 98,06 kPa a vlhkosti 60,47%. Po dosadení APR chladiča sa podmienky dosť zhoršili a to až na teplotu 30,6 °C, tlak 98,3 kPa a 42,18% vlhkosť. Tým APR chladič nezískal žiadnu výhodnú, naopak musel obstáť v ďaleko horších podmienkach, čo sa mu aj podarilo.

S každým chladičom sa vykonalo šesť záťažových testov na dynamometri. Všetky testy prebiehali na 4. Prevodovom stupni od voľnobehu až po obmedzovač otáčok, s krátkou prestávkou medzi jednotlivými testami. Sériový chladič nezvládol boj s vysokými teplotami a teploty nasávaného vzduchu (IAT) vystúpili až na hodnoty, ktoré výrazne znižovali výkon motora. IAT boli na začiatku prvého testu na hodnote 42 °C, no už na konci prvého testu vystúpili až na 58 °C. Tento trend pokračoval až k neprijateľným 70 °C pri poslednom šiestom teste! Aj napriek vyššej okolitej teplote začal APR chladič na rovnakej teplote nasávaného vzduchu ako sériový chladič, no na konci prvého testu stúpla teplota nasávaného vzduchu len na 44 °C. APR chladiču stačili krátke prestávky medzi jednotlivými testami (rovnaké ako pri OEM chladiči) na to, aby sa zbavil naakumulovaného tepla a vďaka tomu IAT na konci šiesteho testu stúpla len na 54 °C! APR chladič tak dosiahol lepšie výsledky po všetkých 6 testoch, než aké boli namerané pri sériovom chladiči už po prvom teste.

Druhý test, tiež vykonaný na dynamometri, spočíval v meraní výkonu motora počas 15tich sekúnd pri 100% zaťažení. Pri sériovom chladiči sa teplota nasávaného vzduchu začala okamžite zvyšovať z pôvodných 37 °C až na 64 °C! APR chladič si podľa očakávania viedol aj v tomto teste veľmi dobre a z počiatočnej teploty 38 °C teplota najprv klesla na 33 °C a až po siedmich sekundách začala postupne stúpať na konečných 40 °C na konci testu. Rozdiel teplôt bol teda 23 °C v prospech APR chladiča, ale treba si uvedomiť, že išlo len o veľmi krátky 15s test. V prípade dlhšieho zaťaženia by bol rozdiel ďaleko vyšší.

Tento rozdiel sa priamo odráža vo výkone motora a akcelerácii vozidla, kde s APR chladičom je akcelerácia veľmi konštantná. Pri porovnaní výkonu medzi najlepšími aj najhoršími testami, APR chladič vždy zaistil o minimálne 26 AWHP viac výkonu než sériový chladič. Ide tak o najlepšiu hardvérovú modifikáciu akú môžete pre motor 2,5 TFSI dostať.


Dizajn

APR ako prvá firma na svete vyvinula intercooler určený pre originálne umiestnenie už v roku 2006. Bohužiaľ, neskúsenému človeku môžu pripadať mnohé dizajny chladičov rovnaké, avšak efektivita systému a celkový nárast výkonu závisí na niekoľkých kľúčových faktoroch - výber materiálov, tvar bočníc, konštrukcia, tvar rebier, hustota rebier atď. Celkové rozmery chladiča musia byť analyzované a výsledok musí byť vyvážený, aby sprostredkoval najvyšší možný výkon s čo najmenším negatívnym dopadom na nástup plniaceho tlaku. Originálny chladič bol vyvinutý s cieľom dosiahnuť nízku hmotnosť, ľahkú a hlavne lacnú výroby a tvar, ktorý by bolo možné aplikovať na všetky modely rovnakej platformy tak, aby podporil iba sériový výkon motorov. APR intercooler musí byť schopný podporiť aj viac ako dvojnásobný výkon ako bol ten sériový. Na dosiahnutie tohto cieľa muselo byť urobených niekoľko krokov so zameraním na veľkosť a druh chladiča, tvar bočníc a to všetko sa muselo vojsť do miesta, ktoré je určené pre originálny chladič.

Výber jadra chladiča 

APR jadro chladiča je prepážkového dizajnu s chladiacimi rebrami (bar-and-plate), ktoré sú husto poskladané a zvlnené ako žalúzie. Tento tvar ponúka výnimočnú chladiacu schopnosť a zároveň je vyvážený s ohľadom na minimalizáciu tlakových strát a hladké prúdenie vzduchu cezeň. Veľkosť jadra bola vybraná priamo pre túto platformu tak, aby sa zabezpečila minimalizácia tlakových strát a ostal ešte dostatok miesta pre adekvátne tvarované bočnice. APR chladič ďaleko presahuje možnosti originálnych chladičov a predstavuje tak najúčinnejší chladič pre vozy platformy MQB súčasnosti.

Druh chladiaceho jadra a štruktúra prepážok

APR inžinieri venovali zvýšenú pozornosť na vyváženie medzi efektivitou chladenia a tlakovými stratami spôsobenými zhoršením priechodnosti vzduchu cez zhustené chladiace prepážky chladiča. Pri znížení počtu prepážok sa znížili tlakové straty, ale chladič prestal efektívne chladiť. Rovnako tak pri zhustení prepážok sa zvýšila efektivita chladenia, avšak za cenu veľkých tlakových strát. To zaťažovalo viac turbodúchadlo, ktoré sa viac namáhalo a zahrievalo, aby pretlačilo adekvátne množstvo vzduchu cez chladič. Precíznym vyvážením týchto vlastností bolo dosiahnuté najväčšieho možného nárastu výkonu, ktorý inde nenájdete.

Veľkosť jadra chladiča

Veľká pozornosť bola venovaná aj vyváženiu medzi účinnosťou jadra chladiča, poklesom tlaku a priestorom pre bočnice chladiča. Ak je jadro chladiča príliš malé tak síce pokles tlaku dramaticky klesá (menšie oneskorenie nábehu turbodúchadla), no zvyčajne vedie k tomu, že jadro chladiča nie je schopné účinne chladiť plniaci vzduch a tým narastá IAT. Podobne, ak je veľkosť jadra chladiča príliš veľká ( čím väčší objem, tým väčšie oneskorenie nábehu turbodúchadla), môže sa pokles tlaku zvýšiť, čo má za následok, že turbodúchadlo sa viac natrápi kým tento objem pretlačí. Čo je však dôležitejšie, bez miesta pre vhodne navrhnuté bočnice sa využitie jadra aj celková účinnosť systému rýchlo znižujú, čím sa zneguje výhoda väčšieho jadra. Jednoducho povedané, bez správne navrhnutých a umiestnených bočníc je väčšie jadro chladiča skôr negatívom ako reálnym prínosom. Inžinieri spoločnosti APR dokázali vyvážiť každú z týchto charakteristík a dosiahnuť tak ideálny pomer medzi týmito konštrukčnými prvkami a tak dosiahnuť maximálny nárast výkonu.

Dizajn bočnícDesign bočnic

Aby bolo možné plne využiť masívne jadro chladiča, museli APR mechanickí inžinieri navrhnúť odlievané, organicky tvarované, hliníkové bočnice. Tie zaisťujú ideálnu distribúciu vzduchu na celú plochu chladiča. Vďaka ideálne zvolenej veľkosti chladiča sa nemuseli robiť ústupky pri ich tvarovaní. Bočnice sú CNC opracované, aby sa zabezpečilo pevného spojenia so silikónovými hadicami na prívod a odvod vzduchu. Vvytvorili sa precízne držiaky s presnou a rovno dosadacou plochou plocha pre TIG privarenie k chladiču. Prostredníctvom poriadneho uchytenia vo zváracích stoliciach je zabezpečené, že chladič je zvarený dohromady s minimálnymi toleranciami, aby tak bola zaistená presná montáž.

Umiestnenie intercooleru

Umiestnenie chladiča hrá kritickú úlohu v jeho celkovom výkone. Využitím originálneho priestoru pre chladič boli APR inžinieri schopní navrhnúť chladič s masívnou čelnou plochou a veľkým objemom jadra chladiča. To je dôležitá výhoda oproti krátkym a nízkym chladičom, ktoré sa montujú pred chladičovú stenu. Použitie originálneho priestoru znamená, že chladič je vystavený veľkému množstvo prúdiaceho stlačeného vzduchu, ktorý je rovnomerne distribuovaný vďaka šikovnému originálnemu usmerneniu vzduchu na celú plochu chladiča. Okrem toho, umiestnením chladiča na sériovom mieste a vybalansovaním hustoty chladiacich rebier, je funkcia sériového vodného chladiča nenarušená. To je pri tejto platforme veľmi dôležitý aspekt, keďže sa vodou chladí v hlave integrovaný chladič výfukových plynov.

APR intercooler kit pasuje jednoducho na svoje miesto. Šetrí tak zvýšené náklady a dĺžku práce pri montáži. Chladič pasuje bez zbytočného vŕtania, rezania či ďalších úprav a je plne kompatibilný s adaptívnym tempomatom.


Určenie

AUDI RS3 8V