0

0

+421 911 234 281 Po - Pia 8:00 - 18:00

Racingline Performance dvojdielna výstuha spodného silentbloku motora a prevodovky pre motory 1.8 TSI, 2.0 TSI, 2.5 TFSI, 2.0 TDI MQB / MQB EVO - verzia 1

Racingline Performance dvojdielna výstuha spodného silentbloku motora a prevodovky pre motory 1.8 TSI, 2.0 TSI, 2.5 TFSI, 2.0 TDI MQB / MQB EVO - verzia 1

Racingline Performance dvojdielna výstuha spodného silentbloku motora a prevodovky - verzia 1

RACINGLINE 2-dielna výstuha (resp. sada dvoch výstuh – vložiek) spodného silentbloku motora a prevodovky je jedným z najdostupnejších a najciteľnejších vylepšení, ktoré môžete na svojom vozidle koncernovej platformy MQB/MQB EVO urobiť. 

Zasunutím oboch hliníkových výstuh RACINGLINE do veľkých dutín sériového spodného silentbloku motora a prevodovky ho výrazne vystužíte a spevníte tým uloženie celého hnacieho ústrojenstva v karosérii, čím získate vo vašom vozidle oveľa pevnejší, predvídateľnejší a citlivejší pocit z jazdy. Je to spôsobené tým, že celkovým vystužením spodného uloženia (silentbloku) motora a prevodovky v karosérii sú motor a prevodovka podstatne pevnejšie spojené s karosériou a v ďaleko menšej miere sa voči nej pri jazde pohybujú (všetok kývavý pohyb pohonného ústrojenstva vpred a vzad je ovplyvnený tuhosťou a vlastnosťami uchytenia spodného držiaka motora a jeho silentbloku, ktorým je uchytený o karosériu), čo prináša významné benefity a prispieva k oveľa lepšiemu pocitu a zážitkom z jazdy.

Sériové spodné uloženie – uchytenie motora a prevodovky o karosériu vozidla je príliš mäkké a poddajné, jednoznačne orientované na komfort jazdy, nie za zážitky za volantom pri športovej jazde. Situácia je ešte horšia pri prudkej akcelerácii, rýchlom radení prevodových stupňov a všeobecne pri ambicióznom jazdnom štýle vodiča, ktorý si chce jazdu vychutnať. Sériový spodný silentblok je v takýchto prípadoch veľmi rýchlo preťažený, pohonný reťazec sa voči karosérii značne kýve a kolesá majú hlavne pri vozidlách s predným pohonom výraznú tendenciu odskakovať počas prudkej akcelerácie od vozovky, čo je veľmi nepríjemné a nežiadúce.

Vývojoví inžinieri RACINGLINE zvolili pri vývoji produktu dvojdielne vystuženie oboch častí (dolnej aj hornej) spodného silentbloku motora a prevodovky prostredníctvom dvoch liníkových výstuh, nakoľko použitie len jedinej výstuhy silentbloku (tak ako ju zvyknú ponúkať iní úpravcovia – vystužená je len dolná alebo horná časť silentbloku) nedokáže v dostatočnej miere potlačiť vznikajúce ohybové sily pôsobiace počas jazdy, čo môže mať za následok poškodenie, v najhoršom prípade až deštrukciu vložky a / alebo silentbloku spodného uloženia motora a prevodovky.

Riešenie od RACINGLINE teda pozostáva z dvoch hliníkových výstuh – vložiek, ktoré sa zasunú do dolnej a hornej časti sériového silentbloku uloženia motora a prevodovky, pričom symetrické vystuženie sériového silentbloku zospodu aj zhora udržuje sily pôsobiace na silentblok cez držiak spodného uloženia (dogbone) v rovnováhe a významne tým znižuje riziko deštrukčného pôsobenia krútiacich a ohybových síl, ktoré dokážu poškodiť / zničiť výstuhy a / alebo silentblok spodného uloženia motora a prevodovky.  

Vystuženie silentbloku VLOŽKAMI ZHORA AJ ZDOLA
RACINGLINE RIEŠENIE – ohybové sily sú v rovnováhe

Vystuženie silentbloku IBA VLOŽKOU ZHORA ALEBO ZDOLA
ohybové a skrutné sily pôsobia na silentblok nerovnomerne

Vo výsledku sa inštaláciou produktu dosiahne podstatne príjemnejší pocit pri športovej jazde, zlepšená spätná väzba na pokyny vodiča, riziko nepríjemného odskakovania kolies od vozovky je pri prudkej akcelerácii takmer eliminované a aj reakcie vozidla na zmenu dynamického zaťaženia sú podstatne predvídateľnejšie a čitateľnejšie.

Každá RACINGLINE výstuha (spodná aj vrchná) spodného silentbloku motora a prevodovky začína svoju život ako pevný kus zliatiny hliníka T6061, ktorý je pomocou najmodernejších metód 5-osého CNC obrábania vyfrézovaný do požadovaného tvaru. Nasleduje ručné leštenie a eloxovanie do atraktívneho lesklého čierneho povrchového prevedenia s bielym logom výrobcu RACINGLINE. Inštalácia produktu je jednoduchá a priama, nevyžaduje ani demontáž nápravnice a trvá len niekoľko minút.


Technické poznámky a upozornenia

EXISTUJÚ DVE RÔZNE VERZIE SÉRIOVÉHO SILENTBLOKU SPODNÉHO ULOŽENIA MOTORA A PREVODOVKY:

Spodný silentblok motora a prevodovky sa dodáva v dvoch rôznych prevedeniach naprieč modelmi koncernovej platformy MQB a MQB EVO. Je nevyhnutné, aby ste sa pred objednaním a kúpou tohto RACINGLINE produktu vizuálne presvedčili, aký typ (prevedenie) spodného silentbloku motora a prevodovky je namontovaný na Vašom vozidle. Na základe tejto kontroly je potrebné vybrať správnu verziu RACINGLINE výstuhy silentbloku:

 

Sériový silentblok s takmer kruhovou stredovou dutinou v jeho spodnej časti a objednávacím číslom náhradného dielu 5Q0 198 037 A – budete potrebovať verziu produktu 1 (VWR150003)

Sériový silentblok s približne trojuholníkovou stredovou dutinou v jeho spodnej časti a objednávacím číslom náhradného dielu 5Q0 198 037 F – budete potrebovať verziu produktu 2 (VWR150004)


Obsah balenia

1x RACINGLINE výstuha spodnej časti silentbloku motora a prevodovky (verzia 1 – tvar stredovej dutiny Ο)
1x RACINGLINE výstuha vrchnej časti silentbloku motora a prevodovky


Určenie

Pre benzínové motory:

1.8 TSI (MQB)
2.0 TSI EA888 Gen 3 (MQB)
2.0 TSI EA888 Gen 4 EVO (MQB / MQB EVO)
2.5 TFSI (MQB / MQB EVO)

Pre naftové motory:

2.0 TDI EA288 (MQB)
2.0 TDI EA288 EVO (MQB / MQB EVO)