0

0

+421 911 234 281 Po - Pia 8:00 - 18:00

APR karbónové sanie 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR

APR karbónové sanie 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR

Akcia

APR karbónové sanie 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR karbónové sanie 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR karbónové sanie 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR karbónové sanie 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR karbónové sanie 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR karbónové sanie 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR karbónové sanie 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR karbónové sanie 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR karbónové sanie 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR
APR karbónové sanie 1.8 & 2.0 TSI Škoda Octavia RS, VW Golf 7 R GTI Performance, Audi S3 8V, Seat Leon 5F Cupra FR

Cena s DPH: 650

Cena bez DPH: 542

Pôvodná cena s DPH: 850

Zľava: 24%

Výrobca: APR

Kód produktu: CI100033

Dostupnosť produktu: Na objednávku

Počet

Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!

APR Carbon Fiber Intake Sytem

APR karbónové sanie je atraktívny a vysoko výkonný upgrade pre najnovšie motory 1.8 TSI a 2.0 TSI, ktoré sa nachádzajú vo vozidlách postavených na novej MQB platforme.

Konštrukcia sériového sania má veľmi dobrý základ pre vysoký výkon, avšak väčšina týchto predpokladov bola obetovaná, aby splnila iné ciele ako napríklad, aby sériové sanie stačilo len na sériový výkon, aby bolo maximálne tiché a jednoduché na výrobu atď. Je tu teda veľký priestor na zlepšenie.

APR karbónové sanie zvyšuje výkon primárne zlepšením priechodu vzduchu cez sací trakt a to pri zachovaní pôvodnej filtrácie. S týmto saním bude Vaše vozidlo dosahovať vyšší výkon aj krútiaci moment v celom spektre otáčok. Citeľne sa zlepší aj reakcia na pohyby plynového pedálu. Zlepšený bude aj zvukový prejav a mnohí môžu v závislosti na jazdnom štýle pozorovať aj nižšiu spotrebu paliva.


Výhody APR karbónového sania:

- Zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu motora v celom spektre otáčok

- Zlepšenie reakcií motora na plynový pedál

- Zmenšenie oneskorenia turbodúchadla

- Plne kompatibilné s APR softvérom a ďalším APR hardvérom

- Po inštalácii nie je pre využitie maximálneho prínosu sania nutný žiaden ďalší softvérový zásah

- Zníženie spotreby paliva

- Efektívne využitie objemu motora

- Jednoduchá inštalácia (nevyžaduje demontáž nárazníka ani svetla)

- Zachováva pôvodný vzhľad ponechaním motorových krytov

- Zachováva všetky komponenty, ktoré majú vplyv na emisie

- Pasuje na autá s automatickou aj manuálnou prevodovkou


Meranie výkonu

Výkon na kľukovom hriadeli motora so sériovým saním vs. APR sanie

Nárast výkonu a krútiaceho momentu v celom spektre otáčok

Uvedené hodnoty boli namerané vo vývojovom centre APR na ich vlastnom Dynapack dynamometri na vozidle VW Golf 7 GTi DSG za použitia SAEI1349 korekcie. Hodnoty výkonu na kľukovej hriadeli sú prepočítané z výkonu na kolesách. Výsledky sa môžu líšiť v závislosti na poveternostných podmienkach, prevodovke, kondícii vozidla, kvalite paliva atď.


Vývoj

APR počas vývoja nešetrilo a za pomoci svojej 3D tlačiarne a ďalších nástrojov pre urýchlenie prototypového vývoja vyrobilo hneď niekoľko prototypových saní s niekoľkými variantmi tvarov. Pri tomto vývoji bolo testované aj ideálne spojenie tvaru sania s niekoľkými druhmi vzduchových filtrov. Všetky tieto kombinácie boli testované simuláciami vďaka špecializovaným programom a následne podrobné skúške pri prietokovej analýze, na záťažovej motorovej brzde a v neposlednom rade aj v reálnej prevádzke.


Testovanie prietoku vzduchu cez rôzne druhy filtrov a filterboxov


Návrh a spracovanie

Aby sa dosiahol vyšší výkon než u sériového sania bolo potrebnAby sa dosiahol vyšší výkon než pri sériovom saní bolo potrebné zvýšiť prietok vzduchu, ktorý bude nové sanie schopné poskytnúť. Aby to bolo možné docieliť, inžinieri z APR sa zamerali na zmenšenie rozdielu medzi vstupným a výstupným tlakom, redukciu turbulencií, maximalizáciu efektivity filtračnej jednotky a udržanie teploty nasávaného vzduchu tak nízko ako je to len možné.


Zaistenie nízkych teplôt nasávaného vzduchu

Teplota nasávaného vzduchu je jedna z hlavných veličín, ktorá ma vplyv na výkon motora, obzvlášť pri preplňovaných motoroch kde dochádza k zvýšeniu teploty dvakrát. Prvýkrát pri stlačení turbodúchadlom a druhýkrát pri stlačení vo valci pri fáze kompresie. V snahe udržať teploty nasávaného vzduchu na čo najnižšej úrovni APR sanie nasáva vzduch z najchladnejšieho miesta auta, ktoré sa nachádza v prednej časti pred chladičmi. Vzduch tak putuje cez prívodné vedenia, cez filter a potrubie k turbodúchadlu cez utesnenú konštrukciu, ktorá zabraňuje nasatiu horúceho vzduchu spod kapoty. Jeho karbónová kompozitná konštrukcia, ktorá je tvorená tenkým vrstvami zapekaných vlákien ďalej zlepšuje izolačné vlastnosti.


Zlepšenie tlakového pomeru

V snahe zabezpečiť ideálny pomer tlaku (1: 1) medzi vstupnými a výstupnými časťami, APR karbónové sanie obsahuje niekoľko kľúčových charakteristík:

Závitová filtračná komora

Prostredníctvom CFD optimalizácie a overenia pri prietokovej analýze dostala filtračná komora tvar uzatvorenej špirály, ktorá využíva zotrvačnosť vzduchu pre zvýšenie tlaku na povrch filtra. To vytvára rovnomerné rozloženie tlaku na celý povrch filtra, čím sa docielilo maximálne využitie filtračného média. V porovnaní s mnohými inými druhmi populárnych štýlov sania, APR karbónové sanie dovoľuje použitie menšieho kompaktného filtra s oveľa lepšou filtráciou než akú ponúkajú konkurenčné sania s viac ako dvakrát tak veľkým filtrom.

Vysokotlakový prívod vzduchu a odtienený dizajn

Oproti tradičným otvoreným filtrom, tvar APR sania umožňuje nasávať vzduch iba z prednej časti vozidla pod kapotou. Vďaka tomu sa nasáva vzduch z priestoru relatívne vysokého tlaku. Ako sa zvyšuje rýchlosť auta tak sa zvyšuje aj tlak vzduchu v tejto oblasti a to pomáha zvýšiť efektivitu sacieho traktu.


Zmenšenie turbulencií

Narušenie prúdenia vzduchu a turbulencie v konečnom dôsledku znižujú účinnosť sacieho traktu a znižujú tak výkon. APR sanie má dvojfázový postup na zlepšenie prúdenia vzduchu v tejto oblasti.

Usmerňujúce zahnuté lopatky

Ako náhle vzduch vstúpil do sania, smerové lopatky zaistia jeho správne a plynulé prúdenie po celej dĺžke nasávacej časti až k celému povrchu filtra. To má za následok zníženie turbulencií a vytvorenie súvislého tlaku na celom povrchu filtra, ktorý ďalej zvyšuje účinnosť. Ako sa filter po čase zanáša výkon klesá. V tomto prípade klesá ale ďaleko pomalšie vďaka rovnomernejšej filtrácii oproti mnohým konkurenčným saniam.

Zdrsnenie povrchu

Keď vzduch prúdi cez hladké potrubia je rýchlosť prúdenia na hladkých stenách podstatne pomalšia ako v strede potrubia. V konečnom dôsledku sa tak vytvára limitná vrstva, ktorá zmenšuje prierez voľne plynúceho vzduchu a vytvára tak odpor. Ak chcete minimalizovať tento efekt je potrebné udržať vnútorný povrch mierne drsný. Tento drsný povrch stenší turbulentné vrstvy a predchádza tak zväčšeniu medznej vrstvy pri zväčšovaní prúdenia.

Filtrácia

APR požiadavky volali po sacom filtračnom médiu, ktoré by malo vysokú účinnosť filtrácie, vysokú priepustnosť a zároveň malo dlhé servisné intervaly. Aj keď niektoré tradičné papierové a dokonca aj penové filtre môžu mať jednu alebo dve spomenuté vlastnosti tak iba niekoľkovrstvový bavlnený filter bol schopný splniť všetky tri požiadavky. Preto je tento filter dôležitou súčasťou sacieho traktu. S rovnomernou distribúciou vzduchu cez usmerňovacie lopatky a tvarom uzatvárajúcej sa špirály sa predlžuje životnosť, servisné intervaly, efektivita a dobrá priepustnosť filtračného média.

Zvuk

V snahe vyjsť v ústrety väčšine zákazníkov a tiež vďaka možnosti použitia jedného sania na všetkých modeloch MQB platformy ako ekonomických tak aj športových vzniklo originálne sanie, ktoré mnohí považujú za veľmi tiché a nevýrazné pre športovo orientované vozidlo. Požiadavky APR na konštrukciu sania vyžadovali iba reálny zvuk nasávania vzduchu cez turbodúchadlo a zvuk odpustenia vzduchu prepúšťacím ventilom pri náhlom ubratí plynu. Vlastná tuhosť uhlíkových vlákien kompozitného materiálu preberá miernu rezonanciu zo sania turbodúchadla a dovoľuje tak počuť čistý zvuk motora bez toho, aby mal rušivý alebo "lacno" znejúci prejav.

Inštalácia

APR sanie je hneď po vybratí z krabice pripravené na inštaláciu za použitia minima náradia. Po odmontovaní originálneho sacieho traktu APR sanie padne priamo na miesto a napojí sa na originálne vedenie k turbodúchadlu a k prednej priečke za použitia pôvodného originálneho príslušenstva. Nepridáva tak do motorového priestoru žiadne ďalšie spony ani hadice, ktoré by mohli byť náchylné k zlyhaniu. Keďže toto sanie presne zaujme miesto originálneho sania, bude do budúcnosti plne kompatibilné s ďalšími upgradeami od APR vrátane veľkého APR Stage III turbokitu.

Vzhľad

Hneď po otvorení kapoty je zrejmé, prečo sú karbónové sania od APR tak vyhľadávané. Vďaka konštrukcii z uhlíkových vlákien sanie ideálne zapadne do motorového priestoru vysokovýkonného vozidla. Atraktívny vzhľad púta pozornosť a dolaďuje vzhľad motorového priestoru, aj keď urobiť sanie pekným na pohľad nebol prvotný zámer.


Určenie

Pre všetky vypísané vozidlá s motormi EA888 gen3 1.8 TSI & 2.0 TSI (okrem 2.0 TSI 140 kW EA888 gen3B)

AUDI A3 + S3
AUDI TT + TTS (nutnosť doobjednania adaptéru)
SEAT Leon + Cupra
Škoda Octavia + RS
Škoda Superb
VW Arteon
VW Golf
VW Passat B8
VW Touran

V prípade, že je vozidlo vybavené vedením sekundárného vzduchu, je potrebné doobjednať malý filter CI100020A za 40€ s DPH.

Návod ako zistiť, či je tento malý filter potrebný: Sekundárne vedenie vzduchu